آیفون 12 و آیفون 12 مینی معرفی شدند

بالاخره دقایقی پیش شاهد رونمایی جدیدترین گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 بودیم. آیفون 12 و آیفون 12 مینی به عنوان کوچکترین اعضای این خانواده مشخصات فنی ضعیف تر و البته قیمتی مقرون بصرفه تر را به نسبت مدل پرو و پرو مکس با خود به همراه داشتند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای مدل استاندارد و مینی.

آیفون 12 با طرادحی تقریبا مشابه با آیفون 11 رونمایی شد. اپل تلاش کرده تا این بار ضخامت کمتری را برای این گوشی هوشمند در نظر بگیرد که وزن سبک تری را نیز با خود به همراه خواهد داشت. آیفون 12 به صفحه نمایشی 6.1 اینچی مجهز شده و باز هم شاهد همان طراحی همیشگی اپل می باشیم که بریدگی در قسمت مرکزی و بالایی صفحه نمایش حضور دارد و سنسور تشخیص چهره سه بعدی و دوربین سلفی را در خود جای داده است.

آیفون 12 مینی اما به صفحه نمایش 5.4 اینچی مجهز شده است. سوالی که در اینجا مطرح می شود اینکه چرا اپل از چنین ابعادی برای صفحه نمایش بهره برده و اپل در پاسخ گفت قصد داشته تا هم قیمتی مقرون بصرفه را برای این گوشی هوشمند در نظر بگیرد و هم خاطرات گوشی های هوشمند قبلی خود را تازه کند و البته هنوز بسیاری از کاربران طرفداران گوشی های هوشمند این شرکت با ابعاد صفحه نمایش کوچکتر هستند.  هر دو صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنای 1200 نیت در حالت HDR و 625 نیت در حالت معمولی  و هچنین تراکم پیکسل 460 پیکسل را در هر اینچ خواهند داشت.

به جز صفحه نمایش هر دو گوشی هوشمند مشخصات فنی مشابهی را با خود به همراه داشتند. در قسمت پشتی شاهد حضور دو سنسور دوربین می باشیم. یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 سنسور های دوربین دوگانه این دو گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

اما یکی از مهمتری اتفاقات این مراسم مجهز شدن تمام گوشی های هوشمند این خانواده به پردازنده A14 بایونیک بود. A14 بایونیک اولین پردازنده گوشی های هوشمند با معماری 5 نانومتری می باشد. بهره بردن از چنین پردازنده ای سبب شده تا برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند اپل، خانواده آیفون 12 توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 5G را نیز داشته باشند.

اما گویا دیگر خبری از آداپتور شارژر در جعبه این گوشی های هوشمند نیست. در عوض شارژر وابرلس جذابی با نام MagSafe را می توانید به عنوان لوازم جانبی خریداری کنید. این شارژر 15 واتی مجهز به تکنولوژی شارژ سریع نیز می باشد و البته آیفون 12 و آیفون 12 مینی توانایی پشتیبانی از شارژر وایرلس 20 واتی را نیز خواهند داشت.

همانند تمام گوشی های هوشمند مقورن بصرفه اپل، این اسمارتفون ها نیز تنوع رنگی جذابی را با خود به همراه داشتند. تنوع رنگی مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز برای این گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده. آیفون 12 با قیمت پایه 799 دلار و آیفون 12 مینی با قیمت پایه 699 دلاری روانه بازار خواهد شد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد