آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس معرفی شدند

در کنار رونمایی آیفون 12 و آیفون 12 مینی به عنوان گوشی های هوشمند مقرون بصرفه این شرکت، شاهد رونمایی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به عنوان قدرتمند ترین پرچمداران اپل بودیم. این بار اپل چندان مشخصات فنی قدرتمند تری را به نسبت پرچمداران نسل قبلی در نظر نگرفته، اما قابلیت های جدید در نظر گرفته شده نوید عملکرد خوبی را برای این پرچمدارن جدید می دهد.

آیفون 12 پرو همانند مدل استاندارد به صفحه نمایشی 6.1 اینچی با تراکم 460 پیکسل در هر اینچ مجهز شده. این صفحه نمایش که با نام Super Retina XDR می شناسیم به محافظ صفحه Ceramic Shield مجهز شده و به گفته اپل، مقاومت بهتر چهار برابری به نسبت نسل های قبلی ارائه خواهد کرد.

آیفون 12 پرو مکس اما به صفحه نمایش 6.7 اینچی با تراکم 458 پیکسل در هر اینچ مجهز شده. اولین بار است که اپل چنین ابعاد صفحه نمایشی را برای گوشی های هوشمند خود در نظر گرفته. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای هر دو گوشی هوشمند در حالت HDR توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1200 نیت و در حالت معمولی 800 نیت را خواهند داشت.

در بخش سنسور های دوربین نیز هر دو گوشی هوشمند به سه سنسور دوربین در قسمت پشتی مجهز شده اند. آیفون 12 پرو مکس به یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال (2.5x zoom in و 2.5x zoom out) و زوم 10 برابری دیجیتال در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، سنسور های دوربین چهارگانه آیفون 12 پرو مکس را تشکیل می دهند.

یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 4 برابری اپتیکال (2x zoom in و 2x zoom out) و زوم 10 برابری دیجیتال در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، سنسور های دوربین چهارگانه آیفون 12 پرو را تشکیل می دهند.

در بخش فیلمبرداری نیز قابلیت جدید Apple ProRAW در نظر گرفته شده. همواره گوشی های هوشمند اپل در بخش فیلمبرداری حرف های بسیاری برای گفتن داشتند و حال قابلیت جدید در نظر گرفته شده عملکرد بهتر سنسور های دوربین این پرچمداران جدید را به نسبت نسل های قبلی می دهد. یکی از ایراداتی که از سنسور های دوربین پرچمداران اپل گرفته می شد، ثبت تصاویر در نور کم بود و حال اپل اعلام کرده سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای آیفون 12 پرو و پرو مکس در این بخش بهبود های چشم گیری را با خود به همراه خواهند داشت و تا جای ممکن نویز های موجود در نور کم و نور شب را به حداقل میزان ممکن خود خواهند رساند.

اما یکی از مهمتری اتفاقات این مراسم مجهز شدن تمام گوشی های هوشمند این خانواده به پردازنده A14 بایونیک بود. A14 بایونیک اولین پردازنده گوشی های هوشمند با معماری 5 نانومتری می باشد. بهره بردن از چنین پردازنده ای سبب شده تا برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند اپل، خانواده آیفون 12 توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 5G را نیز داشته باشند.

هر دوی این گوشی های هوشمند از باند mmwave که بیشترین سرعت را در شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G با خود به همراه دارند پشتیبانی خواهند کرد. اما گویا دیگر خبری از آداپتور شارژر در جعبه این گوشی های هوشمند نیست. در عوض شارژر وابرلس جذابی با نام MagSafe را می توانید به عنوان لوازم جانبی خریداری کنید. این شارژر 15 واتی مجهز به تکنولوژی شارژ سریع نیز می باشد. البته کابل شارژر درون جعبه این گوشی های هوشمند قرار گرفته. از نکته های جالب توجه باریک تر شدن جعبه این پرچمداران جدید بود که قابلیت بازیافت 100 درصدی را نیز خواهد داشت.

اپل با رونمایی آیفون 11 پرو مکس، از رنگ سبز خاصی استفاده کرده بود که جذابیت خاصی به این گوشی هوشمند بخشیده بود. حال آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در چهار رنگ آبی خاص، خاکستری، طلایی و stainless steel معرفی شدند. این گوشی های هوشمند از استاندارد IP68 نیز پشتیبانی می کنند که می توانند در مدت زمان 6 دقیقه و عمق 30 متری دوام بیاورند.

آیفون 12 پرو با قیمت پایه 999 دلاری و آیفون 12 پرو مکس با قیمت 1099 دلاری روانه بازار خواهند شد. آیفون 12 و آیفون 12 مینی بزودی پیش فروش خود را آغاز خواهند کرد اما آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس کمی دیرتر پیش فروششان شروع می شود و در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد