آیفون 12 به مودم 5G مجهز می شود

سال میلادی 2020 را باید سال شبکه های اینترنتی 5G دانست. بسیاری از شرکت های معتبر عرصه گوشی های هوشمند در سال گذشته از محصولات خود با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم پرده برداری کردند اما اپل هیچ برنامه ای برای رونمایی چنین گوشی های هوشمندی نداشت. اما در توافقات جدید صورت گرفته میان اپل و کوآلکام، گوشی های هوشمند این شرکت امریکایی نیز در سال میلادی جاری به مودم های 5G مجهز خواهند شد.

آیفون 12 با مودم 5G کوالکام

پیش از این اپل اعلام  کرده بود که در سال میلادی 2020 قصد رونمایی از هیچ گوشی هوشمند 5G را نخواهد داشت. دلیل این تصمیم از دید مسئولین اپل، عدم فراگیری کامل شبکه های اینترنتی 5G اعلام شده بود. اما همه می دانستند که این تنها بهانه ای بیش نیست. اینتل که سال ها با اپل همکاری می کند توانایی تولید مودم هایی با قابیت پوشش شبکه های اینرتنتی 5G را در حال حاضر ندارد و سامسونگ و کوالکم نیز از همکاری با اپل سر باز زده بودند و اپل چاره ای جز صبر نداشت.

اما در جدیدترین اخبار منتشر شده، گویا توافقاتی میان این شرکت امریکایی و کوالکام صورت گرفته. اما نکته جالب توجه محدودیت سرعت دانلود در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند می باشد. دو باند 6GHz و mmWave برای شبکه های اینترنتی نسل پنجم در نظر گرفته شده. باند 6GH توانایی ارائه حداکثر سرعت دانلود 100 تا 150 مگابایت بر ثانیه را دارد.

این در حالی می باشد که باند mmWave توانایی ارائه حداکثر سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه را خواهد داشت. گوشی های هوشمند می توانند بر اساس پشتیبانی از هرکدام از این باند ها سرعت در نظر گرفته شده را ارائه دهند.

گوشی های هوشمند اپل که برای سال 2020 در نظر گرفته شده اند تنها قابلیت پشتیبانی از باند 6GHz را خواهند داشت. اپل دلیل این اتفاق را عدم فراگیری باند mmWave اعلام کرده که تا به امروز هیچ آنتنی توانایی ارائه چنین باندی را ندارد. اما برای سال میلادی 2021 اپل قصد دارد تا هر دو باند را بصورت یکجا پشتیبانی کند.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند