لامبورگینی کانتاش پس از 30 سال دوباره زنده شد / Countach LPI 800-4

لامبورگینی کنتاش را باید در کنار دیگر سوپراسپرت ها و هایپرکارهای سال های دور همچون جگوار XJ220 ، فراری F40 و بسیاری دیگر از خودروهایی که روح در بدنشان داشتند، به عنوان یکی از موفق ترین ابر خودروهای جهان دانست. اما چه چیزی جذاب تر از این که یک برش ایتالیایی دوباره با همان نام زنده شود تا یاد و خاطرات جوانان قدیمی با شکلی امروزی تلفیق شود. لامبورگینی با معرفی Countach LPI 800-4 نشان داد که کانتاش هنوز زنده است.

لامبورگینی کانتاش در سال 1974 معرفی شد و به مدت 16 سال در خط تولید لامبورگینی خوش درخشید. سوپراسپرتی 12 سیلند که با طراحی عجیب برتون (برتونه) به سرعت چشم ها را به سمت خود می کشاند. حتی با وجود گذشت سال ها و با روی کار آمدن طرح های مختلف، باز هم کانتاش پیر همچنان جذابیت های بصری را حفظ کرده به طوری که کلکسیونرهای مختلفی با مبالغ بسیار بالا حاضر هستند این یادبود ایتالیایی را به کلکسیون خود اضافه کنند.

مهمترین نکته برای زنده نگه داشتن یک نام پرآوازه خصوصاً در صنعت خودرو، استفاده از المان های طراحی نسل گذشته با شیوه نوین و همچنین مشخصات یا نام هایی مشابه با نمونه اولیه است تا ذهن مخاطب به سرعت درگیر مقایسه و یادآوردن خاطرات شود. کنتاش جدید در بخش های مختلف سعی بر تکرار خاطرات و البته ادای احترام به پدر خود دارد. به طور مثال برش کاپوت، دریچه جانبی خودرو، قاب هندسی چراغ های عقب، امتداد شیشه های جانبی و شبکه متصل به آن و بسیاری از نکات ریز و درشت که کنتاش جدید را بسیار جذاب و دیدنی کرده است اما بهتر است صادق باشیم. کانتاش جدید ترکیب اونتادور و سیان است.

در بخش مشخصات اگر Countach LPI 800-4 دارای موتور V12 نبود، نمی توانست جانشین پدر شود. موتور آشنا 6.5 لیتری تنفس طبیعی به تنهایی 769 اسب بخار قدرت تولید می کند اما این موتور تنها نیست. در کنار موتور اتمسفریک، موتوری دیگر در قالب یک موتور الکتریکی 34 اسب بخاری 48 ولت دیده می شود. در مجموع با این دو موتور، کانتاش جدید 804 اسب بخار را از طریق یک گیربکس هفت سرعته به هر چهار چرخ منتقل می کند. لامبورگینی می گوید سرعت آن در 2.8 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رسد، در 8.6 ثانیه به بیش از 200 کیلومتر در ساعت می رسد و در نهایت اگر مقاومت باد اجازه دهد، این هایپرکار جدید در 368 کیلومتر در ساعت متوقف می شود.

لامبورگینی به یاد نمونه اولیه LP 112 تنها 112 نسخه از Countach LPI 800-4 تولید می کند اما قیمت آن را فاش نکرده است. با این وجود می توان حدس زد که کانتاش پسر بیش از یک میلیون دلار قیمت دارد و البته سقف سفارش آن هم پر شده است.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS