LG مانیتور گیمینگ حرفه ای سری UltraGear را معرفی کرد

تب و تاب تولید مانیتور های گیمینگ حرفه ای میان برند های فعال در این حوزه بسیار داغ است و پیش از این نیز سامسونگ مدل های جدیدی را معرفی کرده است. این بار نوبت به LG رسیده تا یکی از حرفه ای ترین مانیتورهای گیمینگ جهان را با مشخصات قابل توجه معرفی کند.

مانیتور LG 34GK950 از سری جدید محصولات UltraGear این کمپانی به شمار می رود. پنل 34 اینچی Nano IPS ال جی با وضوح تصویر 1440×3440 پیکسل، تصاویری با کیفیت بسیار بالا در نسبت تصویر 21 به 9 نمایش می دهد. مانیتور جدید ال جی در دو نسخه با پسوند G و F به تولید می رساند و تفاوت آنها در به کار گیری فناوری صفحه نمایش NVIDIA و AMD است.

مانیتور LG 34GK950G-B از فناوری G-Sync انویدیا برای ارائه نرخ نوسازی تصویر با فرکانس 120 هرتز و زمان پاسخدهی GTG به میزان 4 میلی ثانیه بهره می برد. نسخه دیگر صفحه نمایش گیمینگ ال جی با نام 34G950F-B به فناوری FreeSync 2 با نرخ نوسازی 144 هرتز و زمان پاسخدهی GTG به میزان 5 میلی ثانیه مجهز است. به این صورت گیمر ها بر اساس نوع کارت گرافیک خود می توانند مدل اختصاصی را خریداری کرده و از بهترین عملکرد بهره مند شوند.

ال جی ادعا می کند که پنل های به کار رفته در سری جدید UltraGear قادر به نمایش 1.07 میلیارد رنگ هستند، این در حالیست که مانیتور های جدید 98 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهند. در نسخه اختصاصی برای کارت گرافیک های انویدیا، فناوری ULMB و در نسخه مخصوص ای ام دی نیز از فناوری مشابه استفاده می شود. فناوری DAS (مخفف Dynamic Action Sync) برای کاهش لگ در نمایش تصاویر روی مانیتور های سری UltraGear به کار رفته است.

میزان روشنایی 400nits در صفحه نمایش های گیمینگ جدید ال جی رقمی قابل توجه در مقایسه با رقبا به شمار می رود. فناوری تثبیت کننده رنگ مشکی در مانیتور 34GK950F-B و پروفایل های روشنایی برای حالات مختلف گمینیگ شامل FPS و RTS از جمله امکانات مانیتور 34GK950G-B به شمار می روند.

پورت های موجود روی مانیتور های جدید ال جی شامل یک عدد DisplayPort، یک پورت HDMI (در مدل FreeSync دو عدد پورت HDMI وجود دارد)، دو یا سه عدد پورت USB 3.0، ورودی اسپیکر و خروجی هدفون می شود. مانیتور مخصوص کارت گرافیک های AMD در قاب پشتی خود به نور پردازی قرمز رنگ مجهز است و در نسخه مخصوص انویدیا نیز نور پردازی RGB به چشم می خورد.

پست های مرتبط

LG Display قصد دارد پنل‌های OLED گیمینگ با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تنظیم را به تولید انبوه برساند

شرکت AOC از مانیتور گیمینگ پیشرفته خود به نام AGON Pro AG246FK رونمایی کرد

شرکت TCL از دو مانیتور گیمینگ 27 و 34 اینچی رونمایی کرد