پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 800U با پوشش شبکه های اینترنتی 5G معرفی شد

شرکت مدیاتک همواره پردازنده های بسیار مقرون بصرفه ای را روانه بازار کرده. اما تا چندی پیش توان رقابت با شرکت های قدرتمندی چون کوالکام، سامسونگ و هواوی را نداشت. اما دیگر زمان مدیاتک رسیده و توانسته عملکرد خوبی را در این بخش از خود به نمایش بگذارد. گواه این اتفاق آخرین رده بندی AnTuTu بود که در میان پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی توانست عملکردی بهتر به نسبت پردازنده های سامسونگ و هواوی از خود به نمایش بگذارد. حال دیمنسیتی 800U به عنوان جدیدترین پردازنده میان رده این شرکت معرفی شد.

مشخصات پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 800U

در حال حاضر پردازنده دیمنسیتی 1000 پلاس در میان پردازنده های این شرکت توانسته است عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد. در مجموع پردازنده های سری دیمنسیتی این شرکت جزو یکی از بهترین و مقرون بصرفه ترین پردازنده ها حال و حاضر محسوب می شوند.

این بار دیمنسیتی 800U به عنوان جدیدترین پردازنده میان رده این شرکت با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G معرفی شد. پیش از این شاهد رونمایی دیمنسیتی 800 بودیم که مدل جدید از قیمتی مقرون بصرفه تر به نسبت نسل قبلی نیز بهره می برد.

این پردازنده با معماری 7 نانومتری به دو هسته قدرتمند تر Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.4Ghz به همراه شش هسته با فرکانس کاری 2.0GHz مجهز شده است. برای GPU یا همان پردازنده گرافیکی نیز Mali-G57 MC3 در نظر گرفته شده است.

این پردازنده میان رده قابلیت پشتیبانی از صفحات نمایش با رزولوشن FHD پلاس و نرخ بروزرسانی 120 هرتز را خواهد داشت. پشتیبانی از سنسور 64 مگاپیکسلی به همراه ضبط ویدئو 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه از دیگر قابلیت های دیمنسیتی 800U می باشد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود