هواوی چه راهکاری برای تولید پردازنده گوشی های هوشمند خود دارد ؟

از اواخر سال 2019 میلادی بود که امریکا شرکت هواوی را به دلیل نقض موارد امنیتی تحریم کرد. از آن پس دیگر گوشی های هوشمند این شرکت اجازه فروش در بازار امریکا را نداشتند. بعد از آن کشور های اروپایی و حتی آسیایی نیز این شرکت قدرتمند چینی را تحریم کردند. اما یکی از جدیدترین تحریم های اعمال شده، قطع همکاری هواوی با شرکت معتبر TSMC بود.

همانطور که گفتیم تحریم های اعمال شده ضرر ها و مشکلات بسیاری را برای هواوی در بر داشت. یکی از اصلی ترین مشکلات این شرکت، تحریم شدن از طرف گوگل بود که دیگر اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را به گوشی های هوشمند هواوی نمی داد.

هرچند این تحریم بصورت موقت لغو شده اما هنوز هم گوشی های هوشمند جدید این شرکت اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را ندارند که این اتفاق مشکلات بسیاری را برای کاربران در پی داشت.

اما در کنار تحریم گوگل، امریکا دیگر اجازه همکاری شرکت معتبر TSMC را که مدت ها بود همکاری بسیار خوبی با هواوی داشت را نداد. حتی این اتفاق سبب اعتراض مسئولین TSMC شد که فایده ای نداشت و روابط بین این دو شرکت بصورت کامل لغو شد.

با این اتفاق دیگر هواوی نمی توانست پردازنده های اختصاصی Kirin خود را تولید کند. گل بود به سبزه نیز آراسته شد. گوشی های هوشمند جدید این شرکت دیگر نمی توانند از خدمات گوگل بهره مند شوند و حتی شاید وقت آن رسیده که هواوی با پردازنده اختصاصی خود نیز خداحافظی کند.

اما بعد از اینکه دیگر هواوی نتواند پردازنده های اختصاصی برای گوشی های هوشمند خود تولید کند، تکلیف چه خواهد شد. نکته جالب این اتفاق  اما جای دیگری است. تا قبل از قطع همکاری هواوی و TSMC برخی از پردازنده های Kirin 9000 به عنوان جدیدترین پردازنده های این شرکت که قرار بود برای گوشی های هوشمند خانواده میت مورد استفاده قرار گیرد، تولید شده بود.

اما نه به تعداد کافی. حال هواوی از اینجا رانده از آن جا مانده شده و نمی داند که گوشی های هوشمند جدید خود را با چه پردازنده ای روانه بازار کند. اگر از پردازنده Kirin 9000 استفاده کند، خب به طبع به اندازه کافی این پردازنده را در اختیار ندارد و  اگر بخواهد با شرکت دیگری در این زمینه وارد همکاری شود، باز هم پردازنده های kirin 9000 بلا استفاده می مانند.

امروز نیز کور سوی امید هواوی خاموش شد. قرار بود در جلسه روابط بین هواوی و TSMC مورد بررسی قرار گیرد که بر خلاف اینکه ترامپ در سخنرانی خود از شروع دوباره روابط همکاری با چین خبر داده بود، باز هم به TSMC اجازه همکاری با این شرکت چینی داده نشد.

تنها راهی که برای هواوی مانده، این است که با شرکت های دیگری در این عرصه وارد همکاری شود. خبر های منتشر شده نشان از آن دارد که هواوی قصد دارد برای تامین پردازنده گوشی های هوشمند خود را شرکت های کوالکام و مدیاتک وارد همکاری شود.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند