تلویزیون های Mi TV 5 Pro و Mi TV 5 شیائومی معرفی شدند

مدتی قبل مشخصات اصلی تلویزیون Mi TV 5 قبل از رونمایی فاش شد که شیائومی هم آن مشخصات را تایید کرد. اما امروز که روز مهمی برای شیائومی است، در یک مراسمی در چین دو تلویزیون جدید Mi TV 5 Pro و Mi TV 5 در 6 مدل مختلف معرفی و تا چندی دیگر روانه بازار می شوند.

شیائومی نسل جدید تلویزیون های هوشمند خود را در دو سری Mi TV 5 Pro و Mi TV 5 و با ابعاد 55، 65 . 75 اینچ روانه بازار می کند. این تلویزیون ها به دلیل مشخصات عالی و طراحی خیره کننده می توانند به راحتی در بازار کاربران بیشماری را جذب کنند. بدیهی است که نسخه Pro با طراحی بهتر، مشخصات قدرتمند تر و البته قیمت بالاتر در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

اما جذابترین بخش طراحی این تلویزیون ها، باریک بودن بیش از حد این محصولات تازه از راه رسیده است. به طوری که مدل 55 اینچ تلویزیون Mi TV 5 Pro تنها با 5.9 میلی متر ضخامت، حتی نسبت به بسیاری از گوشی های پرچمدار بازار هم باریک تر است. این ضخامت در مدل های 65 و 75 اینچ به ترتیب برابر با 6.0 و 9.9 میلی متر است. همچنین مدل Mi TV 5 Pro از قاب حاشیه یکپارچه سود می برد که با ساختار آلومینیومی در مدل 55 اینچ تنها 1.8 میلی متر حاشیه دارد!. همین موضوع باعث شده تا تلویزیون های هوشمند Mi TV 5 Pro کاربر را در تضویر فوق العاده محو کنند.

پنل های استفاده شده در هر دو سری احتمالاً از ساخته های سامسونگ است. پنلی از نوع Quantum Dot با رزولوشن 4K که در نمونه های Pro از رنگ ها و دامنه داینامیک بهتری سود می برد. پنل های استفاده شده در Mi TV 5 Pro به راحتی از استاندارد HDR10+ استفاده می کنند و در چرخه رنک NTSC با پوشش 108 درصد، یکی از بهترین های بازار به حساب می آید.

در سمت دیگر مدل های Mi TV 5 فاقد پخش محتوای HDR10+ هستند و چرخه رنگ NTSC را با پوشش 85 درصد به نمایش می گذارند. البته هر دو مدل ساده و پرو این قابلیت را دارند که با اتصال منابع ذخیره سازی خارجی، محتوای 8K را بروی تلویزیون پخش کنند. محتوای 8K در نهایت با رزولوشن 4K و با نرخ 2 فریم در ثانیه پخش می شود.

شیائومی از یک تراشه 12 نانومتری با نام Amlogic T972 استفاده کرده است که به گفته شیائومی قدرت بسیار بیشتری نسبت به مدل های قبلی در پردازش تصاویر دارد. تلویزیون های Mi TV 5 Pro با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی eMMC تولید می شوند در حالی که مدل Mi TV 5 با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، همچنان به عنوان نسخه ضعیف تر خودنمایی می کند.

در بخش صدا، هر دو تلویزیون از Dolby Audio پشتیبانی می کنند و برای خروجی صدای فناوری DTS-HD را در نظر گرفته اند. تلویزیون های Mi TV 5 و Mi TV 5 Pro به چهار میکروفون مجهز هستند تا بتوانید با دستیار صوتی Xiaomi و اکوسیستم محصولات IoT Xiaomi مانند تصفیه کننده هوا در ارتباط باشند و البته این محصولات را از خود تلویزیون کنترل کنند.

همانطور که اعلام کردیم هر دو تلویزیون می 5 و می 5 پرو در سه مدل 55، 65 و 75 اینچ  روانه بازار می شوند. قیمت مدل های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تلویزیون Mi TV 5 به ترتیب برابر با 428 دلار، 570 دلار و 1140 دلار است. تلویزیون Mi TV 5 Pro در مدل های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ به ترتیب با قیمت 527 دلار، 713 دلار و 1426 دلار روانه بازار می شوند. لازم به ذکر است که این تلویزیون ها فعلا در چین وارد بازار می شوند و اطلاعی از برنامه شیائومی برای پخش جهانی در دست نیست.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟