گوشی میان رده یا پرچمدار؟ انتخاب شما چیست

شرکت های معتبر عرصه گوشی های هوشمند همواره تلاش داشته تا در کنار گوشی های هوشمندی که به عنوان پرچمدار و شناسنامه خود رونمایی می کردند، از گوشی های میان رده نیز برای بهبود اوضاع فروش جهانی خود پرده برداری کنند. در این میان بدون شک سامسونگ را می توان با توجه به در دست داشتن رتبه اول فروش گوشی های هوشمند جهانی، یکی از موفق ترین شرکت های این عرصه و موفق در زمینه گوشی های هوشمند میان رده دانست.

گوشی های میان رده رقیب جدی برای پرچمداران

اگر کمی مطالعه  داشته باشید، و مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند میان رده حال و حاضر دنیا را با گوشی هایی که تحت عنوان پرچمدار معرفی می شوند مقایسه کنید، می بینید که فاصله مشخصات در نظر گرفته شده آن ها روز به روز کمتر و کمتر می شود.

برای مثال، شیائومی ردمی نوت 7 یکی از موفق ترین گوشی های هوشمند میان رده ای بود که توانست با رکورد فوق العاده فروش خود سودی را به این شرکت چینی برساند که شرکت قدرتمند اپل با رونمایی از آخرین پرچمداران خود نیز نتوانست این کار را انجام دهد و با کاهش فروش چشم گیری مواجه شد.

شیائومی ردمی نوت 7

حال دیگر در بسیاری از کشور های دنیا دیگر نگاهی به برند گوشی هوشمند چندان نمی شود و در حال حاضر شرکتی چون گوگل توان رقابتی با شرکتی چون اپل را نیز دارد. مثال اگر بخواهید، نابودی سنسور های دوربین غول قدرتمند اپل یعنی آیفون 10 مکس برای عکاسی در حالت شب و نور کم در مقابل گوشی گوگل پیکسل 3. بله شگفت انگیز است و کمی غیر قابل باور اما درست است و گوگل توانست با توجه به سبقه بسیار کمتر به نسبت اپل، قدرتمند ترین پرچمدار حال و حاضر اپل را در عکاسی حالت شب، نابود کند.

گوگل پیکسل 3

هزینه بالا تنها برای برند عاقلانه است؟

اما با توجه به فروش بسیار خوب گوشی های هوشمند میان رده در دیگر کشور های، متاسفانه در کشور خودمان گوشی های میان رده تنها محدود به برند هایی چون سامسونگ و هواوی می شود. هرچند برند های ایسوس و ال جی نیز عملکرد خوبی در زمینه محصولات میان رده داشته اند.

آیفون 10 مکس

حال بیایید کمی رک صحبت کنیم، بسیاری از کاربرانی گوشی های هوشمند اپل را تنها برای لوگوی آن می خرند، آیا تا به الان از ضعف های این گوشی های هوشمند خبر داشته اند، یا اصلا مقایسه کرده اند تا ببینید مبلغ هنگفتی را که خرج خرید این گوشی های هوشمند می کنند، با توجه به امکاناتی که در اختیار آن ها قرار می دهد، آیا اصلا منطقی می باشد. البته گفته شود هیچ کسی منکر ویژگی های فوق العاده قدرتمند این گوشی های هوشمند در مقایسه با یک گوشی میان رده نیست و تنها می خواهیم نگاهی درست به میزان قیمت و مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای چنین گوشی های هوشمندی داشته باشیم.

نه تنها گوشی های هوشمند اپل، بلکه جدیدترین پرچمداران سامسونگ و هواوی نیز از قیمت هایی بالاتر از گوشی های هوشمند اپل روانه بازار شدند، تا چه اندازه این قیمت های نجومی با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند منطقی به نظر می رسد؟

هدف از این مقاله، دانستن نظر شما بازدید کنندگان عزیز بود. در روز های آتی قصد مقالاتی در زمینه راهنمای خرید گوشی های هوشمند میان رده موجود در بازار ایران و پرچمداران موجود به همراه مقایسه این گوشی های هوشمند با یکدیگر را داریم. نظرات شما باعث می شود تا به برند هایی بپردازیم که علاقه مندان بیشتری دارند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد