راه اندازی شبکه های 5G انگلستان توسط هواوی در هاله ای از ابهام

بعد از اینکه امریکا به عنوان اولین کشور، نسل جدید  شبکه های اینترنتی را در برخی از شهر های بزرگ خود راه اندازی کرد، برخی کشور های اروپایی نیز به این جرگه پیوستند. حال شبکه های 5G انگلستان نیز در دست راه اندازی و اجرایی شدن می باشد. این در حالی است که پیش از تحریم های اعمال شده بر علیه هواوی، این شرکت چینی مسئولیت راه اندازی شبکه های اینترنتی نسل پنجم را در انگلستان به عهده داشت.

در حالی که چندی پیش رئیس جمهور امریکا در نشستی خبر های امیدوار کننده را برای شرکت هواوی داشت، حال کشور های دیگر تحریم کننده هواوی نیز کمی روی خوش به این شرکت نشان داده اند. اما بحث انگلستان سوای تحریم، در صورت قطع همکاری با هواوی، ضرر های بسیار سنگینی را برای این غول چینین در پی خواهد داشت.

امریکایی ها با روی خوشی که به هواوی نشان داده اند، خطر امنیتی این شرکت را کمی کم رنگ تر کرده اند، اما مسئولین انگلستانی کاسه داغ تر از آش شده اند و کماکان معتقد هستند که تجهیزات این شرکت برای امنیت ملی این کشور خطرناک می باشد. راه اندازی شبکه های 5G انگلستان توسط هواوی به همین دلیل هنوز کاملا قطعی نشده.

اما شنیده ها کاملا نشان می دهد که تمام کشور های اروپایی منتظر پاسخ نهایی ترامپ می باشند و ترامپ نیز فعلا بصورت موقت اجازه فروش گوشی های هوشمند هواوی توسط شرکت های امریکایی را صادر کرده اما باید منتظر بود و دید درباره راه اندازی شبکه های 5G هواوی چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد