تصویر PCB مادربرد MSI MEG X670E GODLIKE با مدار قدرت 27 فاز منتشر شد

همه ما به خوبی زیر برند حرفه ای GODLIKE را می شناسیم. ام اس آی در هر چیپ ست تازه از راه رسیده دستی بر سر و روی این سری کشیده تا در نهایت یک محصول پریمیوم را با هدف برترین مادربرد بازار معرفی کند. اما این بار داستان بر سر پردازنده های رایزن 7000 و جدیدترین سوکت AMD با نام AM5 است که اوج هنر خود را قرار است در مادربرد MEG X670E GODLIKE ببیند.


نصب M.2 بدون نیاز به ابزار و پیچ بروی مادربردهای X670E و B650 ام اس آی


اکنون به تصاویر PCB مادربرد MEG X670E GODLIKE دسترسی داریم. مادربردی که برترین میزان پردازنده های AMD Ryzen 7000 (AM5) است تا مجدد چشم تمام جهانیان را بروی خود گره بزند. طراحی PCB ده لایه این هیولا به معنای واقعی دیوانه کننده و مملو از ویژگی های منحصر به فرد است. اگر بخواهیم از ابعاد این مادربرد بگوییم باید عنوان کنیم که MEG X670E GODLIKE با ابعاد 305 در 288 میلی متری که دارد کمی کوچکتر از MEG Z690 GODLIKE است اما همچنان جز بزرگترین مادربردهای پرچمدار دنیا است.

از آنجا که گادلایک اوج هنر طراحی تیم MSI است، بسیاری از کاربران و حتی تولیدکنندگان مادربرد به عنوان یک محصول عجیب به آن نگاه می کنند و البته ممکن است برای بعضی از تولیدکنندگان الگویی برای ساختاری بهتر باشد. در خبش انتقال قدرت این مادربرد به یک مدار رگولاتور ولتاژ 1+2+24 فاز مجهز شده که ماسفت های 105 آمپر آن را همراهی می کنند.

تامین برق پردازنده توسط دو کانکتور 8 پین صورت می گیرد و مادربرد مانند همیشه به کانکتور 24 پین بسنده می کند اما این تمام ماجرا نیست. یک کانکتور 6 پین برای تامین جریان بیشتر خطوط PCIe در نظر گرفته شده ولی برای اولین بار در مادربردهای پرچمدار این شرکت یک کانکتور 6 پین دیگر در کنار کانکتور 24 مادربرد قرار گرفته تا توان 60 وات را به پورت های USB 3.2 Gen2x2 برساند تا حتی اسمارت فون هایی با پشتیبانی از شارژ سریع 60 وات به خوبی و اطمینان شارژ شوند.

البته همانطور که قبلا هم فاش کردیم و تصویر هم مشخص است، مادربردهای X670E دارای چیپ ست دوگانه هستند تا مدیریت بهتری بروی انتقال داده و ارتباطات بین خطوط صورت گیرد. چهار اسلات DIMM DDR5 با پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت رم و فرکانس استاندارد JEDEC با فرکانس 5600 مگاهرتز بروی این مادربرد دیده می شود (پلتفرم سری 600 اینتل دارای JEDEC با فرکانس 4800 بود).

از دیگر قابلیت های این مادربرد می توان به چهار درگاه M.2 که یکی از آنها با رابط PCIe Gen 5 x4 که از پردازنده رافائل قدرت می گیرد و سه درگاه دیگر با رابط PCIe Gen 4 x4 که از چیپ ست نیرو می گرد، قابلیت نصب آسان M.2 و هیت سینک آن با قفل مغناطیسی، نمایشگر مانیتورینگ و دکمه های فیزیکی با قابلیت اورکلاک آسان اشاره کرد.

پست های مرتبط

اسپاتیفای گجت Car Thing را به طور کامل از کار می‌اندازد !

آیپد مینی 7 اپل احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !