کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING Z TRIO سریع ترین کارت گرافیک گیمینگ دنیا

کارت گرافیک های سری GAMING X TRIO ام اس آی را همه ما به خوبی می شناسیم. کارتی با ساختار عالی، اورکلاک کارخانه ای، خنک کننده بسیار کاربردی و نورپردازی زیبای RGB که باعث شد از زمان معرفی این سری، کارشناسان آن را تحسین کنند. اما اخیرا ام اس آی کارتی را با نام RTX 2080 Ti GAMING Z TRIO معرفی کرده که به عنوان سریعترین کارت گرافیک RTX 2080 Ti دنیا شناخته می شود.

کارت گرافیک جدید ام اس آی از نظر ظاهری تفاوتی با کارت RTX 2080 Ti GAMING X TRIO ندارد اما مدل RTX 2080 Ti GAMING Z TRIO بجای استفاده از ماژول حافظه 14 گیگابیت در ثانیه، از ماژول 16 گیگابیت در ثانیه استفاده می کند. این برای اولین بار است که کارت گرافیک RTX 2080 Ti به چنین ماژول پر سرعتی مجهز می شود.

برای مقایسه بهتر است بدانید که مدل هایی از جمله GAMING TRIO و GAMING X TRIO و حتی پرچمدار ام اس آی یعنی LIGHTNING Z از ماژول حافظه با فرکانس 1750 مگاهرتز استفاده می کنند. اما مدل تازه از راه رسیده یعنی GAMING Z TRIO به ماژول 2000 مگاهرتز مجهز شده است. این تغییر باعث شده که پهنای باند حافظه از 616 گیگابایت در ثانیه به 704 گیگابایت در ثانیه افزایش یابد.

این کارت همچنان به خنک کننده ای با ساختار 3 فن TORX 3.0 که دو فن آن بزرگتر از فن جانبی است ساخته شده است. نورپردازی RGB مانند برادران خود در نقاط مختلف دیده می شود و بک پلیت زیبا با آلومینیوم برس خورده و برش های لیزری خودنمایی می کند. لازم به ذکر است که MSI مشخص نکرده که آیا این کارت به ماژولی اورکلاک شده مجهز شده یا از اولین ماژول حافظه تصویری 16 گیگابیت در ثانیه استفاده می کند.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !