قابلیت Enhanced Mode Boost ام اس آی تا 10 درصد عملکرد 7800X3D را افزایش می دهد

از زمان معرفی پردازنده 7800X3D مشخص شد که با برترین پردازنده گیمینگ جهان روبرو هستیم. پردازنده ای 8 هسته ای با 16 رشته و 96 مگابایت حافظه نهان L3 که با تمام مادربردهای AM5 مانند X670 رده بالا، B650 میان رده و A620 اقتصادی سازگار است اما نکته جالب این است که با میکروکدهای AMD و حتی میکروکدهای اختصاصی شرکا می توان عملکرد این پردازنده را افزایش داد. در این مطلب نگاهی داریم به قابلیت اختصاصی Enhanced Mode Boost مادربردهای MSI.

بر اساس اعلامیه MSI، مادربردهای این شرکت با سه ویژگی قارد به افزایش سطح عملکردی پردازنده های Ryzen 7000X3D هستند. قابلیت هایی مانند Enhanced Mode Boost، ویژگی High-Efficiency Mode و Memory Context Restore در تمام مادربردهای سری AMD 600 ام اس آی با میکروکد AGESA COMBO PI 1.0.0.6 فعال هستند.


مادربرد MSI PRO A620M-E یک گزینه اقتصادی برای Ryzen 7000


Enhanced Mode Boost

همانطور که می دانید پردازنده های سری Ryzen 7000X3D قابلیت اورکلاک مانند سری X غیر 3D را ارائه نمی کنند اما ویژگی مانند Enhanced Mode Boost این امکان را برای کاربران فراهم کرده است. ویژگی انحصاری Enhanced Mode Boost ام اس آی یک طراحی اختصاصی برای بهبود عملکرد پردازنده های سری Ryzen 7000X3D است. با سه پروفایل از پیش تنظیم شده، کاربران می توانند عملکرد بالاتری را از پردازنده شاهد باشند. با این که این سری از پردازنده ها در بخش گیمینگ عملکرد بسیار درخشان تری نسبت به رندرینگ دارند، با فعال کردن این ویژگی نه تنها در بازی ها بلکه در تولید محتوا هم می توان عملکرد بیشتر را شاهد بود. 

High-Efficiency Mode

یکی دیگر از ویژگی های انحصاری High-Efficiency Mode با کاهش تأخیر و بهبود پهنای باند است. پروفایل های از  پیش تنظیم شده، زمان بندی حافظه را بهینه می کند. این ویژگی خصوصاً برای کاربرانی که از تنظیمات بایوس سر رشته ای ندارند بسیار مناسب است. کاربران در زمان فعال سازی این ویژگی با چهار حالت Tightest / Tighter / Balance / Relax همراه هستند که هر کدام قابلیتی اختصاصی را برای بهینه سازی ماژول حافظه (رم) ممکن می سازد.

Memory Context Restore

این قابلیت شاید ارتباطی با عملکرد بهتر پردازنده و دیگر قطعات نداشته باشد اما قطعاً کاهش زمان بوت پلتفرم AM5 جهانی زیباتر را به شما هدیه می کند. بر اساس آزمون های انجام شده، با فعال کردن Memory Context Restore زمان بوت تا 50 درصد کاهش می یابد. 

نتیجه فعال سازی قابلیت ها

با اینکه پردازنده های سری Ryzen 7000X3D از تنظیم پیشرفته فرکانس هسته ها پشتیبانی نمی کند، اما با فعال سازی game1 performance حالت Enhanced Mode Boost و High-Efficiency Mode هم فعال می شود که در نتیجه 12 درصد افزایش کارایی را شاهد هستیم. 

همچنین نتایج آزمون AIDA 64 مزایای استفاده خلاقانه از این قابلیت ها را نشان می دهد. افزایش سرعت کپی، خواندن و نوشتن، کارایی سیستم را در هر بخش بهبود می بخشد.

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد