بایوس جدید مادربردهای MSI با عملکرد ایمن 7000X3D و پشتیبانی از 192 گیگابایت ظرفیت رم

شرکت تایوانی MSI در همکاری گسترده با AMD و استفاده از راهنمای فنی آنها، توانست به خوبی محیط سخت افزاری ایمن و بهینه ای را در اختیار کاربران قرار دهد. این موضوع از آنجا پر اهمیت جلوه می کند که تا کنون گزارش رسمی (گزارش تصویری) از خرابی پردازنده های 7000X3D با مادربردهای X670 و B650 ام اس آی مشاهده نشده. اما جدا از انتشار به رزورسانی های مختلف بایوس برای عملکرد ایمن 7000X3D، قابلیت پشتیبانی از 192 گیگابایت ظرفیت رم توسط مادربردهای AM5 این شرکت، از دیگر بهینه های سازی های اخیر ام اس آی در این پلتفرم های جدید است.

شرکت MSI عنوان کرد: “بر اساس مشخصات ساختاری و طراحی، پردازنده های سری Ryzen 7000X3D به طور کامل از افزایش ولتاژ و اورکلاک پشتیبانی نمی کند. با این حال، فناوری AMD EXPO می‌تواند برای بهینه‌سازی عملکرد حافظه با افزایش مناسب ولتاژ پردازنده، از نهایت عملکرد ماژول های رم با فرکانس های بالا استفاده کند. در گزارش تایید شده تیم AMD، توصیه می‌شود که حداکثر محدودیت ولتاژ پردازنده باید در یک محدوده امن برای سری Ryzen 7000X3D تنظیم شود تا آسیب احتمالی به پردازنده ناشی از اورکلاک نامناسب یا اضافه ولتاژ، کاهش یابد. با همان نگرانی ایمنی، ما همچنین ولتاژ پردازنده را برای سری معمولی Ryzen 7000 تنظیم می کنیم تا حتی از عملکرد پایدار و ایمن آنها مطمئن شویم”.


برای جلوگیری از آسیب دیدن پردازنده های 7000X3D ام اس آی بایوس جدید منتشر می کند

به روزرسانی UEFI مادربردهای X670 و B550 ام اس آی برای کاهش زمان بوت

قابلیت Enhanced Mode Boost ام اس آی تا 10 درصد عملکرد 7800X3D را افزایش می دهد

نگاهی به سه مادربرد MSI B650 موجود در بازار


ام اس آی در این خصوص تاکید می کند کاربرانی که از پردازنده های سری Ryzen  7000 استفاده می کنند، جدیدترین بایوس را دریافت کرده و از خنک کننده قدرتمند مانند خنک کننده مایع 280 میلی متری یا 360 میلی متری، برای خنک سازی این سری از پردازنده ها استفاده کنند، تا به عملکرد مطلوب، ایمن و مورد انتظار دست یابند.

همزمان با این به‌روزرسانی، MSI همچنین پشتیبانی از ظرفیت حافظه 192 گیگابایتی DDR5 در تمام مادربردهای سری AM5 AMD را فعال می کند. این به‌روزرسانی برای اطمینان از این است که کیت‌های ماژول حافظه DDR5 مبتنی بر 24 گیگابایت و 48 گیگابایت، می‌توانند حداکثر 192 گیگابایت را در 4 اسلات یا 96 گیگابایت را در 2 اسلات اسلات بدون نقص در عملکرد مادربردهای سری AM5 پشتیبانی کنند. ماژول‌های حافظه DDR5 این قابلیت را دارند تا از ظرفیت های رایج فراتر رفته و با تراکم بیشتر در بانک ها، به نهایت ظرفیت 192 گیگابایت دست یابند. این ظرفیت برای تولیدکنندگان محتوا، کارهای مبتنی بر رندر، سرور و دیگر فعالیت های خاص بسیار جذاب و مهم می باشد. ام اس آی اعلام کرده، مادربردها را برای بهترین عملکرد با این نوع ظرفیت ها بهینه کرده تا این نوع کاربری های خاص با بهترین خروجی همراه شوند.

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد