اولین تصویر لایو ZTE Axon 30 5G با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

در میان شرکت های فعال عرصه گوشی های هوشمند، این شرکت چینی ZTE بود که برای اولین بار Axon 20 5G را با بهره بردن از تکنولوژی جذاب دوربین سلفی زیر صفحه نمایش معرفی کرد. حال با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده، Axon 30 5G قرار است به عنوان دومین گوشی هوشمند این شرکت که به تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مجهز می شود روانه بازار شود. امروز نیز به لطف شایعه پراکنان تصویر لایو صفحه نمایش این گوشی هوشمند منتشر شد که اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار داده است.

تا به امروز شرکت های عرصه گوشی های هوشمند تلاش داشته اند تا طراحی را برای صفحه نمایش محصولات خود در نظر بگیرند که کمترین میزان حاشیه و بریدگی را برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی با خود به همراه داشته باشند. در این میان شاهد طراحی ناچ های جذابی همچون اینفینیتی O و واتردراپ یا همان قطره ای بودیم.

در میان طراحی صفحه نمایش گوشی های هوشمند، تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ سبب می شد تا هیچ گونه ناچ و بریدگی برای سنسور دوربین سلفی در صفحه نمایش قرار نگیرد و در نهایت صفحه نمایش یکدست و بسیار جذابی را شاهد بودیم. اما بهره بردن از این تکنولوژی، توانایی پشتیبانی از استاندارد های ضد آب IP را نداشت.

اما تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش نه تنها هیچ بریدگی برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی را با خود به همراه نداشت، بلکه از استاندارد های ضد آب IP نیز پشتیبانی می کرد. البته ZTE Axon 20 5G در این بخش نتوانست آنطور که باید و شاید عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

با توجه به تصویر منتشر شده، صفحه نمایش Axon 30 5G به نسبت صفحه نمایش Axon 20 5G، حاشیه های کمتری را با خود به همراه خواهد داشت و در نتیجه صفحه نمایش در نمای رو به رویی درصد بیشتر را به نسبت مدل قبلی به خود اختصاص خواهد داد. از جمله برتری های صفحه نمایش اسمارتفون جدید ZTE به نسبت نسل قبلی، میزان نرخ بروزرسانی در نظر گرفته شده می باشد. Axon 30 5G قرار است به صفحه نمایشی با توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز مجهز شود و این در حالی می باشد که Axon 20 5G ار صفحه نمایشی با توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز بهره برده بود.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود