نینتندو دو برابر playstation 4 و Xbox One کنسول فروخته است

هر چقدر که جلوتر می رویم رقابت تنگاتنگی را بین کنسول های مختلف شاهد هستیم. در هر نسل سونی، مایکروسافت و نینتندو سعی کرده اند که با رویکرد متفاوتی سیل مخاطبان را به سمت پلتفرم خود راهی کنند. در نسل هفتم برنده بی چون و چرا کنسول Wii بود که با اختلاف بسیار زیادی توانست به راحتی در صدر جدول فروش قرار بگیرد. نسل هشتم هم این رقابت همراه با فراز و نشیب های زیادی بوده است.

Covid 19 آمار فروش کنسول ها را بالا برد

در سالی که گذشت اتفاق های عجیبی رخ داد ولی هیچ چیز مانند Covid 19 بر اقتصاد کلی جهان تاثیر نگذاشت. خانه نشین شدن انسان ها باعث شد که ناگهان به سمت تفریحات خانگی هجوم بیاورند. در میان این تفریحات چه چیزی می توانست بهتر از کنسول های خانگی باشد. این اتفاق باعث شد که آمار فروش کنسول ها به یکباره اوج بگیرد و حتی فروش بازی های مختلف هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

رقابت سخت

همانطور که گفتیم شرکت نینتندو بازار گیم را به خوبی می شناسد و در هر نسلی با شیوه های رفتاری و ارتباطی که با مخاطب خود برقرار می کند در بین رقبای خود برگ برنده را در دست می گیرد. همه گیری COVID-19 به رشد کل بازار کنسول دامن زد و کنسول نینتندو سوییچ در سال 2020 شاهد هجوم طرفداران جدیدی بود.

طبق داده های ارائه شده توسط سایت های Safe Betting Sites ، نینتندو از ابتدای سال  2020 تا به حال 21.1 میلیون کنسول سوییچ فروخته است که دو برابر پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است.

تکرار موفقیت های نینتندو

داده های VGChartz نشان داد که کنسول دستی و ثابت هیبریدی در سال اول خود 13.1 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است. فروش در سال های بعد با رونق گرفتن تقریباً 40 میلیون واحد سوییچ در سال 2018 و 2019 ادامه یافت. یعنی تا پایان سال 2019 نینتندو سوییچ 49.8 میلیون دستگاه در طول حضور خود فروخته بود. این میزان از فروش باعث شد که به راحتی از ایکس باکس و پلی استیشن پیشه بگیرد.

با این حال آمارها نشان می دهد که فروش نینتندو سوییچ در سال 2020 باز هم رونق گرفته است، با فروش تقریبا 4 میلیون دستگاه در سه ماهه اول و یک جهش 60 درصدی.

رشد چشمگیر فروش در سه ماهه دوم سال 2020 نیز ادامه داشت، زیرا نینتندو 5.6 میلیون دستگاه دیگر از کنسول های سوییچ خود را به فروش رساند که 160 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده. داده های VGChartz نشان داد که 11.6 میلیون واحد دیگر از ماه ژوئن فروخته شده است و فروش کل آن تا پایان ماه نوامبر به 70.9 میلیون واحد رسیده است.

از کنسول های رقیب چه خبر

پلی استیشن 4 با 8.3 میلیون واحد فروخته شده در ژانویه و نوامبر به عنوان دومین کنسول بازی محبوب در سال 2020 قرار گرفت. همچنین آمار نشان می دهد که فروش سالانه PS4 نسبت به سال گذشته 37٪ کاهش داشته است که در مقایسه با 13.3 میلیون واحد فروخته شده در سال 2019 کاهش داشته است.

ایکس باکس وان در سال 2020 حدود 2.7 میلیون واحد فروخته است و فروش کلی آن در ماه گذشته به 48.7 میلیون رسیده است. تقریباً 65٪ از این تعداد یا 31.5 میلیون کنسول به عنوان بازار پیشرو در آمریکای شمالی فروخته شده است. اروپا با تقریباً 12.2 میلیون واحد فروخته شده در رده دوم بازار Xbox One قرار دارد.

 

یکی از دلایل اصلی موفقیت سوییچ محبوبیت عناوین انحصاری نینتندو است. مجموعه های پرفروشی مانند Mario ، The Legend of Zelda و Pokémon مختص نینتندو هستند، به این معنی که طرفداران فقط می توانند آنها را در کنسول های نینتندو بازی کنند.

و اما پرفروش های نینتندو سوییچ

Mario Kart 8 Delux با تقریباً 26.8 میلیون واحد فروخته شده به عنوان پرفروش ترین بازی نینتندو سوییچ رتبه بندی شده است. Animal Crossing با 22.4 میلیون فروش کل در رتبه دوم قرار گرفت، همچنین Super Smash Bros. Ultimate ، The Legend of Zelda: Breath of the Wild  و Pokémon Sword  Pokémon Shield به ترتیب با 19.9 میلیون، 18.6 میلیون و 18.2 میلیون واحد فروش در رتبه بعدی قرار دارند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !