نوکیا اولین تلویزیون هوشمند 4K خود را در هند معرفی کرد

نوکیا پس از شکست های فراوان در زمینه تولید گوشی های هوشمند با رویکرد جدید دوباره به میدان آمده و این بار به جمع تولیدکنندگان تلویزیون هوشمند پیوست. این شرکت اولین تلویزیون هوشمند خود را با رزولوشن 4K در هند معرفی کرد.

تلویزیون هوشمند نوکیا تنها در ابعاد 55 اینچ و با دقت 2160×3840 پیکسل یا 4K روانه بازار می شود. پنل استفاده شده در این تلویزیون از نوع IPS است که با نهایت روشنایی 400 نیت و نسبت کنتراست 1:1200، می تواند از فناوری HDR و Dolby Visio پشتیبانی کند. البته با وجود چنین روشنایی نباید انتظار خاصی از فناوری HDR در این تلویزیون داشت.

پنلی با بروزرسانی تصویر با نرخ 60 هرتز همچون بسیاری از تلویزیون های میانرده بازار، تنها برای نگاه کردن فیلم مناسب است و نباید انتظار اجرای بی نقص بازی ها بروی این تلویزیون هوشمند را داشت. یک پردازنده 4 هسته ای متشکل از هسته های Cortex-A53 با فرکانس 1 گیگاهرتز، وظیفه اجرای دستورات را در این تلویزیون بر عهده گرفته است. همچنین مقدار 2.25 گیگابایت رم، حافظه داخلی 16 گیگابایت، بلوتوٍ 5.0 و Wi-Fi با فعالیت در باند های 2.4 و 5.0 گیگاهرتز از دیگر ویژگی های این تلویزیون است.

سیستم عامل تلویزیون هوشمند نوکیا، اندروید 9 یا Android TV 9.0 است. سیستم عامل اندروید با پشتیبانی از Chromecast و نرم افزارهای گسترده بومی سازی شده، از ویژگی های مثبت این تلویزیون است. اما مهمترین بخش این تلویزیون، سیستم صوتی به کار رفته در آن است. این سیستم صوتی با همکاری JBL از قابلیت های Dolby Audio و DTS Tru Surround پشتیبانی می کند. با این وجود صدایی فراگیر با وضوح بالا را باید از این تلویزیون انتظار داشت. تلویزیون هوشمند نوکیا با قیمت 589 دلار و در تاریخ 10 دسامبر روانه بازار می شود.

پست های مرتبط

چطور در تلویزیون‌های باریک و هوشمند سامسونگ صدایی فراگیر و سه‌بعدی تولید می‌شود

تصاویری خیره‌کننده در تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ

معرفی سرویس Gaming Hub تلویزیون‌ها و مانیتورهای هوشمند سامسونگ