کارت گرافیک های Nvidia Ampere در GTC 2020 معرفی می شوند؟

کارت گرافیک های Nvidia Ampere در GTC 2020 معرفی می شوند؟

 رویداد GTC 2020 که از تاریخ 22 مارس تا 26 مارس برگزار می شود، یکی از بهترین فرصت های انویدیا برای معرفی نسل جدید کارت گرافیک های خود با نام Ampere است. انویدیا پیش از این در خصوص نسل آینده کارت گرافیک های خود اطلاعات چندانی منتشر نکرده بود و تنها می دانستیم که محصولات بعدی از معماری ریز پردازنده Ampere بهره می برند.

مهم ترین ویژگی کارت گرافیک های Ampere وجود فناوری ساخت 7 نانومتری است که از ماه ها قبل نیز در این خصوص شایعاتی منتشر شده بود. با نگاهی به وب سایت TSMC می توان مشاهده کرد که انویدیا در میان مشتریان چیپ ست های 7 نانومتری قرار ندارد و همین موضوع می تواند شایعه ساخت چیپ ست های نسل بعدی انویدیا توسط شرکتی دیگر را شکل دهد.

یکی از شرکت های مشهوری که به فناوری ساخت 7 نانومتری دست یافته، سامسونگ است که می تواند وظیفه تامین چیپ ست های Ampere را بر عهده گیرد. بهبود عملکرد فناوری Ray Tracing و همچنین اخبار جدید در خصوص بازی هایی که بر پایه این فناوری تولید می شوند، یکی از بخش های امیدوار کننده انویدیا در رویداد GTC 2020 خواهد.

چیپ ست های Turing در صورت فعال سازی فناوری Ray Tracing در بازی ها قادر به ارائه 30 فریم در وضوح تصویر 1080P بودند و به طور حتم پردازنده های گرافیکی Ampere عملکرد بهتری از نظر رزولوشن و نرخ فریم ارائه خواهند کرد. نکته ای که می تواند رویداد GTC 2020 را برای دوست داران سخت افزار و گیمرها جذاب کند، راز داری بی نظیر انویدیا و جلوگیری از افشای اطلاعات است. شاید بتوان کمترین میزان لو رفتن اطلاعات را به انویدیا نسبت داد و از این لحاظ، تا لحظه معرفی رسمی نمی توان در خصوص مشخصات چیپ ست های Ampere و محصولات مبتنی بر آنها نظر داد.

تاییدیه ECC که اخیرا توسط انویدیا به ثبت رسید، می تواند نشان دهنده تولید نسخه های اولیه از کارت گرافیک های مجهز به چیپ ست Ampere انویدیا باشد. در حال حاضر تنها شرکت تولید کننده چیپ ست های 7 نانومتری که فرصت کافی برای تولید پردازنده های گرافیکی انویدیا Ampere را دارد، سامسونگ است که می تواند همکاری خود را با انویدیا توسعه دهد. زمان زیادی تا آغاز رویداد GTC 2020 باقی نمانده و به طور حتم تا روز افتتاحیه، اخبار و شایعات فراوانی در خصوص محصولات نسل بعدی انویدیا منتشر خواهد شد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد