حداقل و حداکثر سرعت شبکه های اینترنتی 5G

با آغاز سال 2019 و شروع نمایشگاه CES 2019، یکی از اصلی ترین هدف های سال 2019، فراگیری شبکه های اینترنتی 5G اعلام شد. این در حالی بود که بعد از آن تعدادی از شرکت های عرضه گوشی های هوشمند از پرچمداران خود با قابلیت پوشش شبکه های اینترنی 5G پرده برداری کردند. اما در سال میلادی جاری دیگر قطعا شاهد فراگیر تر شدن شبکه های اینترنتی 5G خواهیم بود.

شبکه های اینرتنی 5G قرار است در دو باند مختلف در سال میلادی جاری در دسترس قرار گیرد. از نکته های جالب در نمایشگاه CES 2020 این بود که اپل اعلام کرد قصد دارد با همکاری شرکت کوالکام گوشی های هوشمند خود در سال 2020 را با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G روانه بازار کند.

همانطور که گفته بودیم، شبکه های اینترنتی 5G در دو باند مشخص قرار خواهند گرفت. باند 6GHZ به همراه باند mmWave برای شبکه های اینترنتی 5G در نظر گرفته شده اند. بر اساس برخی اخبار متشر شده، آیفون 12 تنها از باند 6GHZ پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی می باشد که که در سال جاری برخی از شرکت ها توانایی رونمایی از گوشی های هوشمندی با قابلیت پوشش هر دو باند شبکه را خواهد داشت.

باند 6GHZ قادر خواهد بود تا سرعت دانلود 100 تا 150 مگابایتی را ارائه دهد. در سال میلادی جاری بیشتر فرستنده های در نظر گرفته شده قرار است چنین باندی را برای شبکه های اینترنتی 5G در دسترس قرار دهند. در طرف مقابل اما باند mmWave  قادر است سرعت دانلود 1 گیگابایت در ثانیه را نیز ارائه دهد.

در سال میلادی جاری به احتمال زیاد شاهد فراگیر شدن باند 6GHZ خواهیم بود. یکی از این دلایل، ارازن قیمت تر بودن فرستنده های این باند ها می باشد. این در حالی می باشد که تا به امروز هیچ فرستنده ای برای باند mmWave  در نظر گرفته نشده است. اصلی ترین دلیل این اتفاق قیمت بالای این فرستنده ها می باشد.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد

تمام محصولاتی که اپل در رویداد 7 ماه می معرفی می‌کند

ACEMAGIC از مینی رایانه شبیه به جنگنده M2A Starship رونمایی کرد