تمام محصولاتی که اپل در رویداد 7 ماه می معرفی می‌کند

اپل سرانجام در رویداد 7 ماه می، مدل‌های OLED iPad Pro خود را معرفی خواهد کرد. در حالی که مدل‌های آیپد پرو با صفحه‌نمایش OLED برجسته‌ترین رونمایی در رویداد خواهند بود، این شرکت محصولات دیگری را هم به همراه می‌آورد که ارزش توجه دارند. ما لیستی از محصولاتی را که باید منتظر آنها باشید در 7 ماه می تهیه کرده‌ایم.

در مناسبت‌های مختلف گزارش داده‌ایم که اپل در سال گذشته موفق به عرضه آیپد جدید نشد و این تصمیم شرکت در درآمد سالانه آن منعکس شد. با این حال، گزارش شده که این شرکت در سال جاری کل خط تولید خود را ارتقا خواهد داد و آیپد پرو و آیپد ایر اولین‌ها در این ترکیب هستند.

iPad Pro جدید با پنل OLED

مدل‌های جدید آیپد پرو در دو اندازه عرضه می‌شوند و هر دوی آن‌ها دارای یک پنل OLED هستند که این به تبعیض نمایشگر بین دو نوع پایان می‌دهد. نمایشگر جدید احتمالاً هیجان‌انگیزترین بخش ارتقاء است چراکه پنل OLED به عنوان بهترین پنل در تبلت با رنگ مشکی عمیق‌تر، کنتراست بالاتر و راندمان انرژی بهتر در نظر گرفته شده است. این پنل همچنین از فناوری ProMotion با نرخ فریم 120 هرتز برخوردار است.

آیپد پرو همچنین با یک شاسی بازطراحی‌شده و احتمالاً پشت شیشه‌ای با قابلیت شارژ MagSafe عرضه خواهد شد. ما با جزئیات دقیق طراحی آشنا نیستیم، اما بر اساس گزارش‌های اخیر، آیپد پرو OLED می‌تواند با حاشیه‌های باریک‌تر و Face ID در موقعیت افقی عرضه شود. همچنین حدس زده می‌شود که این تبلت بسیار نازک‌تر از مدل‌های فعلی باشد، اما ابعاد دقیق آن در حال حاضر مشخص نیست.

بر اساس گزارش‌های اخیر، OLED iPad Pro از تراشه M3 صرف نظر کرده و مستقیماً به نسخه M4 می‌رود. این تراشه به‌طور خاص برای ویژگی‌های هوش مصنوعی طراحی شده که اواخر سال جاری برای آیپد عرضه می‌شود. در همین میان، شرکت می‌تواند در روز سه‌شنبه به برخی از قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی اشاره کند. هیچ گزارشی مبنی بر این وجود ندارد که باید منتظر چه نوع دستاوردهای عملکردی باشیم، اما با توجه به فرآیند 3 نانومتری TSMC، تراشه M4 عملکرد محاسباتی و گرافیکی بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد.

آیپد ایر 12.9 اینچی

اپل احتمالاً دو مدل از iPad Air را در سال جاری عرضه کند. از نظر طراحی، هر دو مدل با مدل فعلی یکسان به نظر می‌رسند، اما با تغییرات جزئی همراه خواهند بود. به عنوان مثال، سنسورهای Face ID و دوربین جلو به جای قرار گرفتن در بالا، با حالت افقی خواهند بود.

در مورد صفحه نمایش، آیپد ایر با وجود گزارش کوتاهی در مورد ارتقاء mini-LED در مدل 12.9 اینچی، همچنان پنل‌های LCD را در خود جای می‌دهد چراکه این شایعات توسط همان منبع به پایان رسید. با این حال، این شرکت می‌تواند نمایشگر را برای نسبت کنتراست و دقت رنگ بهتر تنظیم کند. به غیر از این، آیپد ایر از همان طراحی نسل قبلی برخوردار خواهد بود. این دستگاه از تراشه M2 بهره می‌برد که ارتقای قابل توجهی برای خط تولید آیپد ایر خواهد بود. دستگاه‌ها همچنین از لوازم جانبی جدیدی که در این رویداد اعلام می‌شود پشتیبانی خواهند کرد.

قلم جدید اپل

اپل از لوازم جانبی Apple Pencil جدید رونمایی خواهد کرد که به طور خاص برای iPad Pro جدید OLED طراحی شده است. گزارش شده که این لوازم جانبی دارای دو گزینه برای کنترل بهتر است. در نسخه بتای iOS 17.5 مشخص شد که Apple Pencil آینده با متود “squeeze” و پشتیبانی از بازخورد لمسی ارائه می‌شود. این ویژگی‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های مختلف را فعال کرده و به راحتی بین آنها جابه‌جا شوند.

کیبورد جادویی جدید

اپل صفحه کلید جادویی را به گونه‌ای اصلاح می‌کند تا با ابعاد جدید مدل‌های آیپد Pro و Air مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، صفحه کلید جادویی برای iPad Pro هم با تغییرات قابل توجهی در قسمت لولا همراه خواهد بود.

ویژن پرو بین‌المللی

اپل می‌تواند Vision Pro را در رویداد Let Loose خود به کشورهای بیشتری گسترش دهد. تقاضا برای هدست برای مدتی راکد بوده و منطقی است که اپل این هدست را در مناطق بیشتری مانند بریتانیا، چین، کانادا و سایر کشورها عرضه کند.

متفرقه

اپل همچنین می‌تواند باندهای اپل واچ، قاب‌های آیفون و قاب‌های آیپد جدید را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی بهار خود منتشر کند. با این حال، ما نمی‌دانیم که آیا این شرکت خط تولید آیفون 15 را در گزینه‌های رنگی جدید عرضه خواهد کرد یا خیر. علاوه بر این، اپل همچنین می‌تواند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدیدی را برای iPhone ،Mac ،Apple Watch ،iPad و Vision Pro منتشر کند.

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ