مشکل امنیتی دردسر ساز سنسور تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 برطرف شد

معرفی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال حواشی بسیار زیادی را به دلیل شباه طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند و آخرین پرچمداران اپل یعنی گوشی های خانواده آیفون 11 به همراه داشت. اما نه تنها در بخش طراحی، بلکه برخی ویژگی های پرچمداران گوگل دقیقا همان ویژگی هایی بود که گوشی های خانواده آیفون 11 از آن بهره برده بودند که یکی از این ویژگی ها سنسور تشخیص چهره سه بعدی بود.

گوگل در کنار دوربین سلفی از face unlock سه بعدی برای پرچمداران خود بهره برده بود. اما بعد از معرفی این گوشی های هوشمند، مشکلات امنیتی بسیار جدی برای آن ها به وجود آمد. این مشکل از جایی نبود مگز سنسور تشخیص چهره سه بعدی.

این اولین بار بود که گوگل از چنین قابلیتی برای گوشی های هوشمند خود استفاده می کرد. همین کم تجربگی سبب شد تا مشکلات بسیاری به وجود بیاید. اما مشکل این سیستم امنیتی چه بود؟

باگ اصلی این سنسور این بود که چهره شخصی که به عنوان مالک گوشی ثبت شده را حتی در حالی که چشمانش بسته باشد نیز تشخیص می داد و به همین راحتی قفل گوشی را  باز می کرد. پس با این وجود براحتی می شد با چهره خواب آلود و یا حتی خوابیده شخصی، گوشی آن شخص را قفل گشایی کنید.

حال با دریافت بروزرسانی سیستم عامل صورت گرفته، دیگر چنین مشکلی به وجود نمی آید و حتی سنسور تشخیص چهره این پرچمداران از قبل نیز سخت گیر تر شده و در صورت داشتن عینک آفتابی نیز به شما تذکر می دهد.

منبع: rozetked

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد