ریلمی ایکس تی (XT) با سنسور 64 مگاپیکسلی رونمایی شد

بعد از معرفی سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ، شیائومی و ریلمی از اولین شرکت هایی بودند که مشتاق استفاده از چنین سنسور قدرتمندی بودند. اما این شیائومی بود که موفق شد ردمی نوت 8 پرو را به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور 64 مگاپیکسلی روانه بازار کند. حال نوبت به ریلمی ایکس تی رسیده تا به چنین سنسور قدرتمندی مجهر شود.

مشخصات ریلمی ایکس تی

طراحی

ریلمی همواره در زمینه طراحی گوشی های هوشمند خود تلاش داشته تا طراحی زیبایی را ارئه کند. این بار نیز برای قسمت پشتی این گوشی جدید خود طراحی سه بعدی را در نظر گرفته. مخصوصا رنگ آّبی این گوشی در بازتاب های نور، زیبایی خود را به رخ می کشد.

استفاده از صفحه نمایش آمولد نیز سبب شده تا سنسور حسگر اثر انگشت را در خود جای دهد. همین امر باعث شده تا در قسمت پشتی تنها سنسور های دوربین اصلی را شاهد باشیم. برای قرار گیری سنسور های دوربین اصلی چهارگانه نیز، چیدمان عمودی شکلی در نظر گرفته شده.

برای صفحه نمایش با کیفیت این گوشی هوشمند نیز از طراحی ناچ واتردراپ بهره برده شده که زیبایی این محصول جدید ریلمی را دو چندان کرده.

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم، ناچ زیبای واتردراپ برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده. ریلمی ایکس تی به صفحه نمایشی با ابعاد 6.4 اینچی، با رزولوشن 2340×1080 پیکسلی از جنس آمولد مجهز شده.

بهره بردن از صفحه نمایش آمولد سبب شده تا این گوشی هوشمند میان رده، همانند پرچمداران از قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش خود بهره مند شود.

دوربین

با توجه به قیمت در نظر گرفته شده و نیز میان رده بودن این محصول، در کنار سنسور اصلی شاهد در نظر گرفته شدن سنسور های چندان قدرتمندی نمی باشیم.

سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض 119 درجه ای به همراه یک سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر با جزئیات بهتر در فاصله نزدیک، سنسور های دوربین اصلی چهارگانه ریلمی ایکس ای را تشکیل می دهند.

سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی در نظر گفته شده، قابلیت ثبت تصاویر 4 در 1 را نیز خواهد داشت. البته در این حالت به شما تصویری با کیفیت 16 مگاپیکسلی را ارائه خواهد کرد. سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 نیز برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده.

پردازنده و باتری

پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 712 با توجه به میان رده بودن این گوشی، انتخاب مناسبی به نظر می رسد. رم های 4/6/8 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی قابل ارتقاء توسط میکرو اس دی و با پشتیبانی از استاندارد UFS 2.1، از دیگر قابلیت های در نظر گرفته شده می باشند.

برای ظرفیت باتری نیز، ریلمی عملکردی بسیار خوبی ار از خود نشان داده. باتری 4000 میلی آمپری این گوشی هوشمند به شارژر 20 واتی مجهز به شارژ سریعی مجهز شده که از استاندارد VOOC پشتیبانی می کند و توانایی شارژ کامل این باتری 4000 میلی آمپری را در مدت زمان 80 دقیقه دارد.

ریلمی ایکس تی قرار است با قیمت 200 یورو روانه بازار شود. با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده که به آن ها پرداختیم، قیمت در نظر گرفته شده، قیمت مقرون بصرفه و منصفانه ای به نظر می رسد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند