ردمی K30 پرو معرفی شد / ارزان قیمت ترین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون 865

بعد از شایعات شنیده شده از جدیدترین گوشی های هوشمند شیائومی، بالاخره ردمی K30 پرو به همراه K30 پرو زوم، با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند بصورت رسمی معرفی شدند. از جمله مشخصات فنی قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند می توان به پردازنده و سنسور های دوربین آن ها اشاره کرد.

مشخصات ردمی K30 پرو

طراحی و صفحه نمایش

در بخش طراحی ردمی K30 پرو همانند ردمی K20 و K20 پرو به تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ مجهز شده. در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری چهار سنسور برای دوربین با چیدمانی دایره ای شکل می باشیم که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

پیش از این سنسور های دوربین ردمی K30 نیز در بریدگی دایره ای شکل اما بصورت چیدمان ستونی در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند. صفحه نمایش 6.67 اینچی این گوشی هوشمند از جنس امولد، توانایی ارائه رزولوشن FHD پلاس را دارد.

بهره بردن از تکنولوژی دوربین سلفی سبب شده تا هیچ گونه ناچ و یا بریدگی برای صفحه نمایش در نظر گرفته نشود و شاهد نسبت تصویر 20 به 9 برای صفحه نمایش ردمی K30 پرو باشیم. جنس امولد صفحه نمایش نیز سبب شده تا سنسور حسگر اثر انگشت را در خود جای دهد.

دوربین

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، شیائومی از دو گوشی هوشمند خود پرده برداری کرد. تنها تفاوت این دو گوشی در سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای آن ها می باشد. یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS به همراه سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض در کنار سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

مدل زوم اما بر خلاف مدل پرو که فاقد سنسور تله فوتو بود، به جای سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو، از سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال و 30 برابری هیبریدی بهره مند شده. برای دوربین سلفی پاپ آپ هر دو گوشی نیز سنسور 20 مگایکسلی در نظر گرفته شده است.

پردازنده و باتری

همانطور که در تیتر این مقاله به آن اشاره کرده ایم،  Redmi K30 Pro  به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 شرکت کوالکام مجهز شده. از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می توان به رم های 6 و 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی اشاره کرد.

باتری 4700 میلی آمپری که نوید طول عمر مفید خوبی را با توجه به پردازنده 7 نانومتری در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می دهد، به شارژ قدرتمند 33 واتی شارژ سریع نیز مجهز شده است.

مدل پرو با قیمت پایه 425 دلار و مدل زوم با قیمت پایه 535 دلار روانه بازار چین خواهد شد. فعلا هیچ خبری از فروش این گوشی های هوشمند در بازار جهانی منتشر نشده و ممکن است همانند شیائومی ردمی K20 و K20 پرو این گوشی های هوشمند سری ردمی شیائومی نیز با تغییر نام، بزودی وارد بازار جهانی شوند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود