کوالکام مجوز همکاری با هواوی را کسب کرد

تحریم های امریکا بر علیه هواوی سبب شد تا این شرکت قدرتمند چینی با مشکلات جدی رو به رو شود. از دست دادن بازار های فروش کشور های امریکایی یکی از این مشکلات بود اما به همین جا ختم نمی شد. بعد از این تحریم های گوگل نیز هواوی را تحریم کرد و دیگر گوشی های هوشمند این شرکت اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید و همچنین سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را نداشتند. البته فعلا بصورت موقت ممنوعیت استفاده از سیستم عامل اندروید لغو شده است. اما یکی از اصلی ترین مشکلات به وجود آمده قطع همکاری هواوی و TSMC بود که دیگر اجازه تولید پردازنده های اختصاصی Kirin را به هواوی نداد. حال گویا کوالکام توانسته است توافقاتی با این شرکت چینی منعقد کند.

همانطور که اشاره کردیم قطع همکاری هواوی و TSMC ضربه بزرگی به هواوی وارد کرد که سبب شد تا دیگر این شرکت قدرتمند چینی با پردازنده های اختصاصی Kirin خود فعلا خداحافظی کند. هر چند TSMC نیز مشتاق به چنین اتفاقی نبود و با فشار مسئولین امریکایی تن به قطع همکاری با هواوی داد.

تا وفتی این تحریم های بر قرار است هواوی برای تامین پردازنده های گوشی های هوشمند خود باید به فکر راه حل باشد. در همین راستا با توجه به اخبار منتشر شده، هواوی همکاری خود را با شرکت های مدیاتک و کوالکام در راستای تامین پردازنده های گوشی های هوشمند خود آغاز کرد.

هواوی nova 8 SE جدیدترین گوشی هوشمند میان رده این شرکت بود که در دو مدل با پردازنده های دیمنسیتی 720 و دیمنسیتی 800U معرفی شد. حال گویا کوالکام نیز قرار است بزودی یکی از پردازنده های خود را در اختیار هواوی قرار دهد. با توجه به اخبار منتشر شده، کوالکام توانسته پروتکل ها و قوانین همکاری با هواوی را پشت سر بگذارد. پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک، هواوی گوشی هوشمند میان رده ای که به یکی از پردازنده های میان رده کوالکام مجهز خواهد شد رونمایی کند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !