نفس های سرد شیطان: Resident Evil Village

صدای شکستن شاخه های بی جان در سکوت سوزناک شب زمستانی آرامش چهره ترس را برهم می زند و او را از کمین گاهش بر می خیزاند و هم چون سایه پا به پای صدای نفس های سرد تو خواهد آمد، آن طرف در کورسوی سرمای بی رحم نور فانوسی بی جان انتظار تو را می کشد. در پس تاریکی و کمین گاه وحشت چشمانی بی رحم انتظار تو را می کشند، پس چراغ ها را خاموش کن و نفس هایت را در سینه حبس کن و چشمان وحشت زده ات را تا سپیده صبح باز نگه دار. به اقامتگاه کابوس وار Resident Evil Village خوش آمدی.

غوطه ور در کابوس

مدت زمان زیادی بود که شایعات فراوانی مبنی بر عرضه نسخه جدیدی از مجموعه محبوب Resident Evil منتشر شده بود. اخبار و شایعات حاکی از این بود که بازی جدید از سری رزیدنت اویل رویکردی متفاوت را در پیش خواهد گرفت و بالاخره در کنفرانس سونی از بازی جدید با عنوان Resident Evil Village رونمایی شد.

بازی بر اساس گفته های سازندگان و شایعات منتشر شده در فضایی متفاوت هم در بعد داستانی و هم محیطی نسبت به نسخه های کلاسیک اتفاق می افتد. داستان بازی Resident Evil Village در دهکده ای خشک و متروک اتفاق می افتد در جایی که نفرین و ترس در آن رخنه کرده و در گوشه و کنار دهکده رد پایی از اتفاقات ترسناک به چشم می خورد. گویی صدها داستان وهم آلود در زیر خاک این دهکده دفن شده است و با ورود تازه وارد سر از خاک بیرون میاورند.

فرقه هایی با عقاید وحشت آور، خون آشام ها، ارواح همگی تازه وارد هایی در سری رزیدنت اویل هستند بازی جدید وارد فضای داستانی کاملا جدیدی شده و رد و نشانی از گذشته با خود به همراه ندارد. اگر بخواهیم در مورد اینکه عملکرد Resident Evil Village چگونه خواهد بود صحبت کنیم چند مورد را باید واقع بینانه در نظر بگیریم، آیا بازی جدید به ریشه های خود پاییبند است؟ آیا کپ کام برای جذب مخاطب های جدید مسیری جدید را خواهد گذراند؟ پاسخ به این دو سوال با توجه به مشاهدات و مستندات پیشین اینست که شرکت Capcom چند سالی است رویکرد جدیدی نسبت به سری بازی رزیدنت اویل اعمال کرده، و سعی خود را کرده تا رزیدنت اویل را از اصل و ریشه خود دور کند و با موج های مختلف بازی های روز همراه شود.

نمونه این تغییر سیاست های کاری که باعث نا امیدی هواداران شد و خبر از سقوط این عنوان می داد بازی Resident Evil: operation raccoon city بود که البته در تمامی زمینه ها عنوانی ناموفق بود. این بازی به واقع تلاشی از سوی کپ کام بود برای حضور در بخش بازی های آنلاین و شبیه بودن به بازی Left 4 Dead. تلاش ناموفق دیگر کپ کام بازی ضعیف Resident Evil Resistance بود که باز هم برای بقا در بخش بازی های آنلاین بود.

پر واضح است که کپکام با ریشه های خود فاصله بسیاری گرفته، کپ کام حال با بازی جدید سری بازگشته و با نگاهی به بازی Resident Evil Village و همینطور Resident Evil 7 متوجه خواهی شد این دو بازی نگاه و عملکرد نزدیکی به بازی موفق و تحسین شده Outlast دارند که در سال 2013 منتشر شد. بازی Outlast با نگاهی نوین و نزدیک وارد ژانر وحشت شد و تاثیر زیادی از خود بر جای گذاشت. موفقیت و استقبال از Resident Evil Village دور از انتظار نیست و یقینا بازی خوبی خواهد بود اما نه برای هواداران کلاسیک.

حتی بازگشت chris redfield هم به Resident Evil village کمکی برای جلب رضایت دوستداران نخواهد کرد. حتی حس و نوع ترس در بازی های کلاسیک رزیدنت اویل کاملا نسبت به Resident Evil Village متفاوت است و چیزی که واضح و بدیهی است اینکه Capcom بازی جدید را با ترکیب ایده های مختلف و موفق به استقبال هواداران خواهد فرستاد، ولی تغییراتی بنیادی که باب میل هواداران کلاسیک نخواهد بود و باز هم هواداران رزیدنت اویل باید به امید بازگشت روزهای اوج عنوان Resident Evil باشند. بازی که با یک زامبی با تعداد پلی گان پایین و هوش مصنوعی ضعیف خواب را از چشم ما می گرفت.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !