مادربرد ASUS ROG Crosshair VIII EMPACT با رکورد اورکلاک خیره کننده رم درخشید!

مادربرد ROG Crosshair VIII EMPACT محصولی تازه وارد از شرکت ASUS است که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده و ایسوس تصمیم گرفته تا معرفی آن را با یک برنامه ریزی جدید و خاص، متفاوت از معرفی های مرسوم نمایش دهد. مادربرد ROG Crosshair VIII EMPACT از چیپست AMD X570 بهره برده و دارای دو اسلات رم DDR4 به همراه یک اسلات توسعه PCI-E 4.0 است.

اینک ایسوس مادربرد ROG Crosshair VIII EMPACT را به دست یک اورکلاکر تایوانی با نام Bianbao سپرده است تا با اورکلاک حافظه رم در آن، شگفتی جدیدی را رقم بزند. این اورکلاکر با استفاده از یک پردازنده AMD Ryzen 5 3600X که بر روی فرکانس 2.2 گیگاهرتز ست شده بود، و حافظه رم G.Skill Ripjaws V در فرکانس 3200 مگاهرتز، موفق به ثبت رکورد 5.856 مگاهرتز در حافظه DDR4 شده است.

این اورکلاک سنگین که با استفاده از خنک کننده های LN2 صورت گرفته بود، باعث شد تا رکورد فرکانس حافظه رم DDR4 در بین مادربردهای X570 به نام ROG Crosshair VIII EMPACT ثبت شود. این مادربرد در ابعاد D-ATX تولید شده و ایسوس برای افزایش کارایی آن، از دو اسلات M.2 با یک کارت استفاده کرده است. تایمینگ این ماژول در حین اورکلاک بر روی 30-27-27-58-127-1 قرار گرفت. ماسفت های TDA21472 با قدرت عبور جریان تا 70 آمپر، استفاده از مدار VRM در آرایش 8+2 و یک خنک کننده مبتنی بر فن که چیپست و مدار VRM را پوشش می دهد، از جمله ویژگی های این مادربرد کوچک اما جذاب به شمار می روند.

رکورد مادربرد تازه از راه رسیده ایسوس در HWBOT نیز به صورت رسمی ثبت شده است. هرچند که این رکورد همچنان از حافظه های رم مبتنی بر پلتفرم های Intel کمتر است، اما در نوع خود یک پیشرفت بسیار بزرگ برای سوکت های AM4 به حساب می آید. ایسوس هم با چنین اقدامی قصد دارد تا قدرت خود را در زمینه اورکلاک، به رقبا و کاربران نمایش دهد.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !