انویدیا مخالفت خود را با نام گذاری کارت گرافیک MSI RTX 3060 Ti SUPER 3X نشان داد

پیش بینی که از تماشای اولین تصویر RTX 3060 Ti SUPER 3X داشتیم درست بود !. نام گذاری عجیب ام اس آی برای کارت گرافیکی که چالش های زیادی به همراه داشت اکنون به واکنش انویدیا منجر شده تا در نهایت با تغییر نام و جعبه، محصولی که هنوز وارد بازار نشده فراخوان شود. چندی قبل ام اس آی کارت گرافیکی مبتنی بر RTX 3060 Ti با حافظه GDDR6X را معرفی کرد که نام گذاری آن باعث شد بسیاری فکر کنند انویدیا در حال معرفی سری SUPER خانواده RTX 30 است. انویدیا پس از تورینگ های RTX 20 دیگر از نام SUPER استفاده نکرده و احتمالش هم بسیار ضعیف است که RTX 30 و RTX 40 سری SUPER را معرفی کند (البته اگر تراشه های گرافیکی بر روی دستش نماند).

با نگاهی دقیق تر به این کارت گرافیک می توان متوجه شد که ام اس آی از خنک کننده کارت RTX 3070 SUPRIM برای تولید RTX 3060 Ti SUPER 3X استفاده کرده، اما ترجیح داده نام سوپریم را برای این سری به کار نگیرد و نامی جدید را روی آن بگذارد. با اینکه نام کارت بروی جعبه مشخصاً ذکر شده اما نوشته سوپریم همچنان بروی بک پلیت آن دیده می شود.

پس از این معرفی، انویدیا وارد کار شده و ام اس آی را مجبور به لغو عرضه و فراخوان کارت ها کرده است. این واکنش انویدیا به خاطر نام گیج کننده این کارت گرافیک است که باعث شده به نظر برسد انویدیا یک GeForce RTX 3060 Ti SUPER معرفی کرده است که به طور بالقوه بر فروش کارت های RTX 3060 Ti توسط سایر شرکت ها تأثیر می گذارد.

البته گزارش های به دست آمده حاکی از آن است که انویدیا بارها در حال تلاش برای معرفی سری SUPER کارت های RTX 30 بوده ولی تا کنون موفق به عرضه کارتی جدید با این نام نشده است (به هر دلیلی). همین موضوع و تشابه نام گذاری RTX 3060 Ti SUPER 3X با ساختار ذهنی که انویدیا داشته، دلیل این واکنش را نشان می دهد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود