آپدیت بزرگ The Last of Us Part 1 نسخه 1.0.4.0 برای رفع مشکلات رایج منتشر شد !

بازی The Last of Us Part 1 یکی از عناورین مهم صنعت گیم است که پس از مدتی قابلیت اجرای آن خارج از کنسول های پلی استیشن امکان پذیر شد اما از همان روزهای نخست انتشار بازی، گیمرهای PC با مشکلات عجیبی مانند افزایش شدید دمای پردازنده روبرو شدند. بارها آپدیت های مختلف منتشر شد اما این مشکلات همچنان پا برجا بودند. اکنون بزرگترین آپدیت The Last of Us Part 1 یعنی نسخه 1.0.4.0 آمده است تا بسیاری از مشکلات و باگ ها را برطرف سازد.

بر اساس گفته ناشران، آخرین به روزرسانی یا آپدیت بازی The Last of Us Part 1 استفاده از پردازنده و کارت گرافیک را بهینه می‌کند، و همچنین بافت و وضوح گرافیکی و وضوح را در تنظیمات Low و Medium بهبود می‌بخشد. چندین راه حل بزرگ وجود دارد، از جمله خرابی هایی که ممکن است هنگام خروج از منوی اصلی یا در حین ایجاد سایه زنی رخ دهد، و همچنین خرابی هایی که ممکن است در پردازنده های AMD با هسته های X3D رخ دهد نیز برطرف می شود. همچنین برای مشکلی که در آن بافت ها در کارت گرافیک های AMD رندر می شوند، راه حلی وجود دارد.

این به‌روزرسانی همچنین تنظیمات Texture Streaming Rate را اضافه می‌کند و نوار VRAM را برای نمایش دقیق‌تر استفاده از  سیستم عامل و نرم افزارها به‌روزرسانی می‌کند. همچنین برخی به روز رسانی های جزئی برای Steam و همچنین Steam Deck نیز در نظر گرفته شده است.

تغییرات اعمال شده در به رزورسانی 1.0.4.0 :

  • استفاده بهینه از پردازنده و کارت گرافیک در طول بازی
  • بهبود بافت و وضوح در تنظیمات کم و متوسط (Low و Medium) درون بازی
  • بهبود وضوح گرافیکی در تنظیمات از پیش تعیین شده با گرافیک پایین، به خصوص سطوح آب که دیگر سیاه به نظر نمی رسند
  • تصحیح تصادفی بافت ها که ممکن است در حین پیش رندر رخ دهد
  • رفع خرابی که ممکن است هنگام خروج از منوی اصلی رخ دهد
  • تصحیح مشکلاتی که ممکن است هنگام مرگ پس از نبرد رخ دهد
  • مشکلی که در اولین بوت، بازیکنان ممکن است زمان انتظار بیشتری را برای بارگذاری در بازی تجربه کنند، برطرف شد
  • گزینه ای برای قفل کردن و باز کردن قابلیت آمار عملکرد به طور همزمان در منوی HUD اضافه شده است (Options > HUD)
  • توضیحات اضافه شده در تنظیمات گرافیکی برای توضیح بهتر تنظیمات خاصی که ممکن است روی دیگر تنظیمات تأثیر بگذارد
  • یک تنظیم نرخ جزئیات بافت اضافه شد
  • مشکلی که در آن پرش از کات سین ها (صحنه هایی در گیم پلی که قابل بازی نیست مانند روایت بازی یا پخش ویدیو بین اجرای بازی) در حین بارگذاری بحرانی ممکن است باعث هنگ کردن بازی شود، برطرف شد
  • مشکلی که در آن هشدار بارگذاری سایه زن هنگام راه اندازی مجدد بازی ظاهر نمی شد، برطرف شد
  • نوار VRAM برای نمایش دقیق‌تر استفاده از سیستم عامل و نرم افزارها به‌روزرسانی شد
  • رفع مشکلی که در آن هدف گیری به سمت پایین هنگام استفاده از صفحه کلید و ماوس ممکن است حساسیت دوربین را افزایش دهد
  • ترجمه‌ با زبان های مختلف برای گزینه‌های منو تصحیح شد
  • موقعیت در نمایشگرهای فوق عریض بهینه شده است
  • رفع خرابی که ممکن است در پردازنده های AMD با هسته های X3D رخ دهد
  • مشکلی که در آن بافت‌ها ممکن است در کارت گرافیک های AMD نادرست ارائه شوند، برطرف شد
  • مشکلی در Steam Deck برطرف شد که در آن بازنشانی تنظیمات نمایشگر به پیش‌فرض AMD FSR 2 را فعال نمی‌کرد

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند