اجرای بازی ها با پردازنده نسل دهمی Core i7-1065G7 و گرافیک مجتمع اینتل ممکن شده است

اینتل به تازگی نسل دهم از پردازنده های بخش نوت بوک خود با نام Ice Lake را وارد بازار کرده است؛ آنها به لیتوگرافی 10 نانومتری مجهز بوده و استفاده از گرافیک مجتمع نسل 11 این شرکت (I-GPU 11Gen) طوفانی در پردازش های گرافیکی لپ تاپ های کم مصرف ایجاد کرده است.

به لطف استفاده از گرافیک مجتمع نسل یازدهم، عملکرد گرافیکی لپ تاپ های فوق کم مصرف به شدت افزایش یافته است؛ به طوری که می توانید حتی بدون کارت گرافیک مستقل هم انجام بازی های روز بپردازید. این تراشه گرافیکی می تواند برخی بازی های روز را با جزئیات کم یا متوسط اجرا کرده و شما را از بابت یک کارت گرافیک معمولی بی نیاز کند. همچنین می توانید با اتصال یک آمپلی فایر گرافیکی به لپ تاپ خود، به سادگی بازی های روز را اجرا کنید.

از جمله تراشه هایی که می توانید با آن به اجرای برنامه های گرافیکی نسبتا سنگین و یا بازی های روز بپردازید، Core i7-1065G7 است. وب سایت نوت بوک چک با بررسی دقیق تر این پردازنده در بازی هایی مانند Doom 2 و Destiny 2 متوجه دو نکته جالب توجه شده است. کاربران می توانند Destiny 2 را با رزولوشن HD یا همان 720p و بازی Doom 2 را با وضوح FHD یا 1080p اجرا کرده و حالا نتایج این تست در اسلاید های متن مشخص است.

هرچند که نمی توان انتظار بازی های سنگین را از تراشه های 15 و 28 واتی Intel Ice Lake داشت، اما همین محدوده هم برای یک لپ تاپ میان قیمت بسیار قابل قبول است. همچنین با حذف کارت های گرافیک ارزان قیمت مانند NVIDIA MX 150 و MX 250، قیمت نهایی نوت بوک های میان رده کاهش پیدا کرده و مصرف انرژی کمتری را شاهد هستیم. هرچند از این پردازند های گرافیکی ارزان قیمت نمی توان انتظار عملکردی عالی را داشت.

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد