کارت گرافیک های RX 6900 و RX 6800 به طور مرموزی در حال نابودی هستند !

این روزها کارت گرافیک های AMD با وجود عملکرد خیره کننده دارای یکسری مشکلات هستند که مهم ترین آنها دمای بالای هات اسپات کارت های RX 7900 XTX با طراحی مرجع است (برای کارت های سفارشی فعلاً مشکلی گزارش نشده). اما خبر شوکه کننده دیگر را KrisFix با عنوان نابودی کارت های RX 6900 / 6800 منتشر کرد، خبری که به نظر می رسد هنوز عامل خرابی آن مشخص نشده.

کریس فیکس آلمانی که یک سرویس کار حرفه ای کارت گرافیک است، ادعا می کند از تعداد 60 کارت گرافیک RX 6900 و RX 6800 که برای سرویس به دستش رسیده، تعداد 48 کارت گرافیک دارای مشکلی مشابه هستند که متاسفانه قابل تعمیر نیست. از این رو کریس فیکس دست به کار شده و از مشتریانش نظر سنجی انجام داده تا بداند در این میان چه عاملی باعث خرابی کارت ها شده. نتیجه این نظر سنجی هیچ عامل مشکوکی نبوده جز درایورهایی که گیمرها و کاربران استفاده می کنند.

نتیجه ای که کریس فیکس از جمع آوری داده ها به دست آورده نشان می دهد که کارت گرافیک ها نه از بار کاری بالا در بازی ها یا نرم افزارها و نه از مدت زمان طولی بار کاری بروی تراشه گرافیکی به این وضع دچار شده اند، بلکه تمام کارت های معیوب تنها یک نقطه مشترک داشته اند، آن هم استفاده از آخرین درایور منتشر شده برای سری Radeon RX 6000.

بر اساس تجربه دو دهه نگارنده در حوزه سخت افزار، درایور به تنهایی قادر به حجم خرابی بالا خصوصاً خرابی های غیر قابل تعمیر نیست و وقتی از بین این تعداد کارت گرافیک عرضه شده در سراسر جهان تنها چند کارت با یک مشکل مواجه هستند، می تواند پای عامل دیگری در میان باشد. در تصاویری که کریس فیکس از کارت های معیوب منتشر کرده، تراشه گرافیکی کارت ها به طور کامل نابود شده که نشان از عامل خرابی به مراتب مهم تر از درایورها دارد. حال باید منتظر خبرهای تکمیلی این مشکل باشیم و ببینیم آیا RX 6000 هم مانند RX 7000 (طراحی مرجع) مشکل حرارتی دارد یا مشکل اصلی چیز دیگری است.

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

2 نظرات

asdasd دی 25, 1401 - 11:48 ب.ظ
من بعد از خرید سافایر 6800XT در حال خوندن این خبر :((((
جواد مظفری دی 26, 1401 - 11:16 ق.ظ
حستون رو درک می کنم فعلا پیش برید تا خبر تکمیلی رو منتشر کنیم
دیدگاه بگذارید