پردازنده 5 نانومتری سامسونگ برای گوشی های هوشمند سال 2020 این شرکت

پردازنده 5 نانومتری جدید سامسونگ قرار است برای گوشی های هوشمند سال 2020 این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که پیش از این اگزینوس 9820 به عنوان پردازنده 9 نانومتری به عنوان قدرتمند ترین پردازنده این شرکت شناخته می شد، حال گویا  سامسونگ قصد تولید پردازنده های 7 نانومتری را ندارد و قصد دارد پردازنده 5 نانومتری اختصاصی خود را برای گوشی های هوشمند خود تولید کند.

پردازنده 7 نانومتری ابتدا توسط هواوی معرفی ش و هواوی نیز از پردازنده Kirin 980 جدید و اختصاصی خود برای اولین بار در گوشی های خانواده میت 20 خود استفاده کرد. اما پیش از این اپل با رونمایی از جدیدترین پرچمداران خود از پردازنده 7 نانومتری اختصاصی بایونیک A12 بهره برد.

سامسونگ حتی برای گوشی های خانواده گلکسی اس 10 نیز، از پردازنده 7 نانومتری قدرتمند اسنپدراگون 855 شرکت کوآلکام استفاده کرد و بدون هرگونه تعریف اضافی این پردازنده قدرتمند تر از پردازنده های اختصاصی 7 نانومتری هواوی و اپل عمل کرد.

اما در اخباری جدید، سامسونگ در حال کار بر روی پردازنده 5 نانومتری اگزینوس اختصاصی خود می باشد. این پردازنده مبتنی بر پروتوکل ARM به احتمال زیاد از هسته های Cortex-A53 و Cortex-A57 بهره خواهد برد. پیش بینی می شود پردازنده 5 نانومتری جدید سامسونگ عملکرد بهتر 25 درصدی به نسبت پردازنده های 7 نانومتری را از خود نشان دهد. سوای این اتفاق این پردازنده جدید 20 درصد برق کمتری را نیز مصرف خواهد کرد. این در حالی است که پردازنده های 7 نانومتری نیز مصرف انرژی بسیار کمی دارند.

هنوز اطلاع دقیقی از پردازنده جدید سامسونگ در دسترس نیست، اما به احتمال زیاد سامسونگ این پردازنده را برای بازار گوشی های هوشمند سال 2020 خود آماده خواهد کرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !