پردازنده اسنپدراگون Wear 429 کوآلکام برای ساعت های هوشمند

پردازنده اسنپدراگون Wear 429 به عنوان جدیدترین پردازنده گوآلکام برای استفاده در ساعت های هوشمند قرار است بزودی رونمایی شود. پیش از این کوآلکام پردازنده های اسنپدراگون Wear 3100 و اسنپدراگون Wear 2100 را برای ساعت های هوشمند تولید کرده بود و حال گویا قرار است کوآلکام پردازنده قدرتمند تر و بسیار بهتری را برای ساعت های هوشمند در نظر بگیرد.

بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده، گویا کوآلکام در حال فعالیت برای ساخت پردازنده های جدید با نام های WTP2700 و  WTP429W می باشد. با توجه به اینکه پیشوند WTP مختص گجت های هوشمند پوشیدنی می باشد، این پردازنده ها نیز قطعا برای ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این پردازنده جدید، بر پایه و اساس پردازنده اسنپدراگون 429 می باشد که پیش از این برای گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته بود. این پردازنده 12 نانومتری که اکثرا برای گوشی های هوشمند میان رده استفاده شده، این بار با تغییراتی اساسی برای سازگاری ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه چنین پردازنده الهام گرفته از پردازنده گوشی های هوشمند می باشد، برای اولین بار است که برای ساعت هوشمند می خواهد استفاده شود، باید گفت چنین اتفاقی نوید سرعت بالاتر و سازگاری بسیار بیشتر ساعت های هوشمند با نرم افزار های مختلف را خواهد داد.

از نکات جالب توجه پشتیبانی از بلوتوث نسل پنجم و مودم LTE توسط پردازنده اسنپدراگون Wear 429 می باشد. همانطور که پیش از این مطلع شده بودیم سامسونگ قصد دارد تا بزودی از ساعت هوشمند جدید خود با نام گلکسی واچ اکتیو 2 رونمایی کند، احتمال استفاده از این پردازنده برای این ساعت هوشمند قدرتمند نیز ممکن می باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد

رندرها و اطلاعات جدیدی از اپل واچ سری X منتشر شد