ال جی و سامسونگ صفحه نمایش پرچمدارن آیفون 13 را تولید خواهند کرد

بدون شک در میان پرچمداران اپل، گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11 و آیفون 12 توانسته اند به نسبت پرچمداران نسل های قبلی این شرکت عملکرد بهتری را به نمایش بگذارند. حال باید منتظر رونمایی جدیدترین پرچمداران این شرکت، یعنی گوشی های هوشمند خانواده آیفون 13 باشیم و این بار پرچمدارن جدید اپل قرار است به نسبت نسل قبلی خود، به مشخصات قدرتمند تری مجهز شوند.

تا به امروز شاهد منتشر شدن برخی از شایعات در خصوص مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند بودیم. برای مثال، خانواده آیفون 13 قرار است از طراحی مشابه با گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 که به فریم های کناری تختی مجهز شده بودند، بهره ببرد. در مورد سنسور های دوربین هم بار دیگر شاهد قرار گیری سه سنسور دوربین با  همان چیدمان مشابه گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 خواهیم بود. البته این بار اپل تصمیم دارد تا از سنسور های دوربینی با ابعاد بزرگتری استفاده کند.

در بخش پردازنده نیز همواره اپل در سالیان اخیر حرف های بسیار برای گفتن داشت و توانست در مقایسه با پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 به جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده اختصاصی اپل، یعنی A14 مجهز شده بودند و حال پرچمداران جدید اپل قرار است به پردازنده A15 اختصاصی این شرکت مجهز شوند.

اما نکته اصلی در مورد صفحات نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند می باشد. تا پیش از این، پرچمدارن خانواده آیفون 12 توانایی ارائه حداکثر نرخ بروزرسانی 60 هرتز را داشتند و بسیاری از منتقدین در این زمینه از اپل ایراد گرفتند که چرا با توجه به بهره بردن از پردازنده قدرتمند، تنها نرخ 60 فریم را برای صفحات نمایش گوشی های هوشمند خود در نظر می گیرد.

حال با توجه به شایعات منتشر شده، گویا به احتمال خیلی زیاد، پرچمداران خانواده آیفون 13 و یا گوشی های هوشمند آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس، قرار است به صفحه نمایشی با توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز مجهز شوند. اما نکته جالب اینجاست که سامسونگ و ال جی قرار است این صفحه نمایش قدرتمند را برای پرچمداران جدید اپل تولید کنند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !