سامسونگ گلکسی اس 10 لایت معرفی شد

سامسونگ گلکسی اس 10 لایت به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت با قیمتی مقرون بصرفه تر به نسبت پرچمداران سری اس و نیز طراحی جدید، امروز در کنار گلکسی نوت 10 لایت بصورت رسمی رونمایی شد. در این مقاله قصد داریم تا به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 10 لایت بپردازیم.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 10 لایت

طراحی

پیش از رونمایی رسمی شاهد انتشار اخبار و شایعات بسیاری از این گوشی هوشمند بوده ایم. همانند پرچمداران سری اس، گلکسی اس 10 لایت نیز به صفحه نمایشی با ناچ زیبای اینفینیتی O مجهز شده، اما بر خلاف این پرچمداران که بریدگی در نظر گرفته شده برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی در قسمت کناری صفحه نمایش قرار گرفته بود، بریدگی ناچ صفحه نمایش همانند سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس در قسمت مرکزی صفحه نمایش در نظر گرفته شده.

در قسمت پشتی نیز شاهد طراحی کاملا متفاوتی به نسبت پرچمداران سری اس بوده ایم. قرار گیری سه سنسور دوربین اصلی در بریدگی مستطیلی شکل ما را به یاد طراحی در نظر گرفته شده برای سامسونگ گلکسی A51 و گلکسی A71 می اندازد.

صفحه نمایش

گلکسی اس 10 لایت به صفحه نمایشی 6.7 اینچی اولد با قابلیت ارائه رزولوشن FHD پلاس مجهز شده که همانطوری که گفتیم همانند گلکسی نوت 10 از ناچ اینفینیتی O بهره برده.

در قسمت پشتی این گوشی محلی برای قرار گیری سنسور حسگر اثر انگشت در نظر گرفته نشده و با توجه به جنس اولد صفحه نمایش، شاهد قرار گیری این قابلیت امنیتی بسیار پرکاربرد در صفحه نمایش این گوشی هوشمند می باشیم.

دوربین

همانطور که در ابتدا گفتیم، سه سنسور برای دوربین اصلی این گوشی و یک سنسور برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده که با توجه به سنسور های در نظر گرفته شده باید منتظر عملکرد بسیار خوبی از دوربین های اصلی این گوشی هوشمند باشیم.

یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 به همراه سنسور فوق عریض 123 درجه ای 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در کنار سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک، سنسور های دوربین اصلی سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

در قسمت بریدگی ناچ دایره ای شکل صفحه نمایش نیز شاهد قرار گیری سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی می باشیم.

پردازنده و باتری

از مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می توان به پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 به همراه رم 6 و 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی اشاره کرد. گلکسی اس 10 لایت از باتری 4500 میلی آمپری با شارژر 25 واتی مجهز به شارژ سریع نیز بهره می برد.

این گوشی هوشمند با قیمت 649 دلار بزودی پیش فروش خود را آغاز خواهد کرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند