آیا سامسونگ گلکسی نوت 10 به پردازنده 7 نانومتری اگزینوس 9825 مجهز خواهد شد؟

پردازنده های 7 نانومترتی ابتدا توسط هواوی بصورت رسمی معرفی شدند اما این اپل بود که برای اولین بار پرچمداران جدید خود را به پردازنده 7 نانومتری بایونیک A12 مجهز کرد. بعد از آن شاهد رونمایی قدرتمندانه اسنپدراگون 855 بودیم. در این میان تنها سامسونگ هنوز پردازنده 7 نانومتری تولید نکرده. در اخبار جدید منتشر شده گویا سامسونگ قصد داد پرچمداران سری نوت جدید خود را به پردازنده 7 نانومتری اگزینوس 9825 اختصاصی خود مجهز کند.

همانطور که می دانید طبق روال همیشگی، سامسونگ گوشی های هوشمند خود را بر حسب موقعیت جغرافیایی بازار فروش آن ها با پردازنده های متفاوتی روانه بازار می کند. اسنپدراگون و اگزینوس پردازنده هایی می باشند که سامسونگ سالینه سال است از آن های برای پرچمداران و گوشی های هوشمند میان رده خود استفاده می کند.

پردازنده 7 نانومتری اگزینوس 9825 قدرتمند تر از اسنپدراگون 855

تنها 4 روز تا رونمایی رسمی پرچمداران جدید سری نوت سامسون زمان باقی  مانده. اما در پست جدید منتشر شده در صفحه رسمی سامسونگ در توییتر، شاهد بودیم که سامسونگ در کنار این پرچمداران جدید و نیز ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2، تصمیم به معرفی پردازنده ای جدید را دارد.

این در حالی می باشد که پیش از این برای گوشی های خانواده گلکسی اس 10، پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 و پردازنده 8 نانومتری اگزینوس 9820 در نظر گرفته شده بود. حال پردازنده 7 نانومتری اگزینوس 9825 گویا قرار است برای اولین با و به عنوان اولین پردازنده 7 نانومتری این شرکت برای گوشی های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس مورد استفاده قرار گیرد.

اطلاع دقیقی از مشخصات در نظر گرفته شده برای این پردازنده نداریم، اما توقع داریم تا این چیپست سرعت بالاتر و  نیز مصرف انرژی بهتری به نسبت اسنپدراگون 855 را با خود به ارمغان داشته باشد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعا بیشر از مشخصات که تا به امروز برای این پرچمداران جدید در نظر گرفته شده به مطلب هرآنچه از سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس می دانیم مراجعه کنید.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد