کنسول دستی Smach Z این بار با لقب قدرتمندترین کنسول دستی دنیا!

کنسول های دستی تا کنون کمتر از دیگر کنسول ها مورد استقبال قرار گرفته اند اما اگر این کنسول دستی مبتنی بر استریم بازی ها باشد باز هم گوشه گیر می شود؟ کنسول دستی Smach Z این بار قدرتمند تر از همیشه پا به عرصه گذاشته است آن هم با پردازنده قدرتمند Ryzen.

آشنایی با Smach Z

قبل از هر سخنی بهتر است کمی با کنسول دستی Smach Z آشنا شوید. این کنسول دستی مبتنی بر استریم بازی ها، این قابلیت را دارد که در هر نقطه از دنیا بازی های محبوب شما را اجرا کند. شاید فکر کنید اجرای بازی مبتنی بر استریم خیلی احتیاج به سخت افزار قدرتمند نداشته باشد اما به هر حال بازی مورد نظر باید اجرا شود و اجرا شدن بازی هم نیازمند قدرت پردازشی بالا است.

کنسول دستی Smach Z به لطف سخت افزار قدرتمند می تواند بازی های روز دنیا را به خوبی اجرا کند. به طر مثال این کنسول دستی این توانایی را دارد که بازی مترو را با رزولوشن 1080 پیکسل و تنظیمات گرافیکی متوسط، با نرخ 40 فریم در ثانیه اجرا کند.

کنسول دستی Smach Z با اتصال به شبکه های Steam ،GOG ،Origin ،Itchio ،Battle.net ،UPlay و …، بیش از 20000 بازی محبوب شما را اجرا می کند. پس خیالتان راحت است که در هر جایی که هستید می توانید بازی های محبوبتان را بازی کنید.

سخت افزار بهبود یافته Smach Z

تیم Smach با بهینه سازی هایی که بروی کنسول دستی Smach Z انجام داده اند، این محصول را به قدرتمند ترین کنسول دستی جهان تبدیل کرده اند. این بهینه سازی ها نه تنها Smach Z را بهترین کنسو دستی دنیا کرده است بلکه به کاربر این اجازه را می دهد تا بیش از 20 هزار بازی محبوب را در این کنسول دستی اجرا کنند.

تیم Smach قرار بود در ابتدا از پردازنده V1605B AMD استفاده کنند. اما این تیم اخیرا اعلام کرده است که نسخه بهبود یافته این کنسول دستی را به پردازنده V1807B مجهز خواهد کرد. اگر چه هر دو پردازنده V1605B و  V1807B پردازنده هایی 4 هسته ای با 8 رشته هستند، اما فرکانس پایه 3.35 و فرکانس بوست 3.8 گیگاهرتز پردازنده V1807B نسبت به فرکانس پایه 2.0 گیگاهرتز و فرکانس بوست 3.6 گیگاهرتز پردازنده V1605B کاملاً برتر است.

همچنین در نسخه بهبود یافته پردازنده گرافیکی به Radeon RX Vega 11 تغییر پیدا کرده که نسبت به پردازنده گرافیکی Radeon Vega 8 قدرت پردازشی بیشتر و فرکانس کاری بالاتری را ارائه می کند. این پردازنده گرافیکی با 11 واحد محاسباتی، فرکانس کاری 1300 مگاهرتز را تولید می کند که نسبت به نسل قبل خود 200 مگاهرتز فرکانس بیشتر و 3 واحد محاسباتی بالاتر را ارائه می کند.

البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که توان حرارتی پردازنده قدرتمند V1807B بالاتر از پردازنده نسل قبل این کنسول بازی است. پردازنده V1807B با توان حرارتی 35 تا 54 وات نسبت به توان حرارتی 12 تا 25 وات پردازنده V1605B، مصرف بیشتر باتری را طلب می کند.

بهبودهای صورت گرفته تنها در بخش پردازنده و پردازنده گرافیکی نبوده. این کنسول دستی در کنار پردازنده و پردازنده گرافیکی AMD، این قابلیت را دارد تا 32 گیگابایت رم از نوع DDR4 2133 را به همراه 480 گیگابایت SSD را در خود جای دهد.

نمایشگر

نمایشگر استفاده شده در این کنسول دستی با ابعاد 6 اینچ و رزولوشن 1080×1920 پیکسل، کیفیت بالایی را برای این محصول ارائه می کند. این نمایشگر لمسی بازی ها را با بهترین کیفیت اجرا می کند. همچنین نمایشگر جدید استفاده شده رنگ ها را دقیق تر و رنگ مشکی عمیق تری را تولید می کند تا تجربه بصری بهتری را به کاربر هدیه دهد.

ارتباطات

در بخش ارتباطات با پورت های Micro-SD، پورت USB، پورت Micro-USB و DisplayPort اتصلات در این کنسول به بهترین شکل ممکن انجام می شود. همچنین وجود بلوتوث و شبکه بی سیم Wi-Fi هم از دیگر ویژگی های این کنسول دستی قدرتمند است.

قیمت

احتمالا قیمت نسخه های مختلف این کنسول در صورت توافق با AMD به این صورت خواهد بود: نسخه Smach Z با قیمت 699 دلار، نسخه Smach Z Pro با قیمت 899 دلار و نسخه Smach Z Ultra با قیمت 1099 دلار روانه بازار می شود.

پست های مرتبط

بازی Call of Duty: Black Ops 6 به طور رسمی معرفی شد

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد