برای بازی کردن به پردازنده ای چند هسته ای نیاز داریم؟

انتخاب مناسب مهمترین قطعه کامپیوتر یعنی پردازنده می تواند در نتیجه نهایی اهداف شما تاثیر گذار باشد. چنانچه از قطعاتی قدرتمند استفاده کنیم اما اگر پردازنده انتخابی، گزینه مناسبی نباشد، با گلوگاه قدرت روبرو می شویم. در این مطلب ویدیویی را منتشر کرده ایم که در آن پردازنده ها با تعداد هسته های مختلف در بازی ها مقایسه می شوند.

تعداد هسته های بیشتر خصوصاً در رندرینگ محتوا نتیجه نهایی بهتری را نصیب شما می کند. تعداد بیشتر هسته های پردازنده، بار کاری را بین پردازنده به بهترین شکل تقسیم می کند که در نتیجه فشار کاری بروی پردازنده کمتر و قدرت خروجی بیشتر می شود. البته در این بین باید ها و نبایدهایی هم وجود دارد. به طور مثال با اورکلاک کردن پردازنده ای 6 هسته ای به راحتی می توان نتیجه ای مشابه پردازنده ای با تعداد هسته بیشتر را به دست آورد. اما با افزایش فرکانس باید به فکر خنک سازی بهتر پردازنده هم باشید.

داشتن پردازنده ای خوب با تعداد هسته های بالا و فرکانس کاری بالا، آرزوی هر گیمر یا هر کاربر حرفه ای است اما قیمت بالای این قطعه مطمئناً تا کنون باعث شده تا هر کاربری به آرزوی خود نرسد خصوصاً با قیمت پردازنده در بازار ایران. حال اگر قصد خرید پردازنده ای مناسب برای بازی کردن دارید، بهتر است با مشاهده این ویدیو، پردازنده ای ایده آل بر اساس بودجه خود را انتخاب کنید.

مشخصات سیستم تست در این ویدیو:

Windows 10 Pro

AMD Ryzen 9 3900x 3.8GHz SMT – OFF

GIGABYTE X570 AORUS PRO

GeForce RTX 2080 OC 8GB

16Gb RAM 3600Mhz

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟