مشخصات پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 865 کوالکام

کم کم به پایان سال میلادی جاری نزدیک می شویم و باید منتظر رونمایی پردازنده 7 نانومتری جدید کوالکام باشیم. پیش از این شاهد رونمایی اسنپدراگون 855 و اسنپدراگون 855 پلاس به عنوان پردازنده های 7 نانومتری این شرکت بوده ایم. حال نیز این شرکت قصد دارد تا از اسنپدراگون 865 به عنوان جدیدترین پردازنده 7 نانومتری خود پرده برداری کند.

با توجه به نام گذاری اسنپدراگون 855 پلاس و با توجه به شایعات و اخبار منتشر شده، نام اسنپدراگون 865 برای این پردازنده جدید در نظر گرفته شده است.

این پردازنده قرار است در دو مدل 5G و 4G روانه بازار شود. با توجه به گفته کوالکام این پردازنده توانایی ارائه کارایی بهتر و سرعت بالاتری را نیز خواهد داشت و البته پردازنده گرافیکی جدید نیز کارایی بالاتری را با خود به همراه خواهد داشت.

بار دیگر کوالکام از معماری میتنی بر ARM برای این پردازنده خود استفاده کرده. یک هسته قدرتمند Cortex A77 با فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتز برای پیک اوج کاری به همراه سه هسته Cortex A77 برای شرایط کارایی نرمال با فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتز به همراه 4 هسته Cortex A55 برای شرایط کارایی پایین و به منظور صرفه انرژی برای این پردازنده قدرتمند در نظر گرفته شده است.

با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده، این پردازنده توانایی کارایی بهتر 20 درصدی به نسبت دو پردازنده قبلی این شرکت خواهد داشت. برای پردازنده گرافیکی نیز از آدرنو 650 بهره خواهد برد که به نسبت آدرنو 640 توانایی ارائه عملکرد بهتر 20 درصدی را دارد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد