تلویزیون هوشمند آنر ویژن اولین دستگاه مجهز به سیستم عامل هارومونی اختصاصی هواوی

سیستم عامل اختصاصی هواوی برای اولین بار بصورت رسمی برای تلویزیون هوشمند آنر ویژن این شرکت در دو مدل مختلف وانیلا و پرو مورد استفاده قرار گرفت. این در حالی می باشد که پیش از این هواوی از مجهز شدن اولین دستگاه هوشمند خود با نام آنر به چنین سیستم عاملی خبر داده بود اما هیچکس گمان نمی کرد که به جای یک گوشی هوشمند، تلویزیونی هوشمند از چنین سیستم عاملی بهره مند شود.

مشخصات تلویزیون هوشمند آنر ویژن

صفحه نمایش

پیش از اینکه این محصول جدید تلویزیون هوشمند باشد، با توجه به پردازنده در نظر گرفته شده و نیز سیستم عامل جدید، این محصول را بیشتر تبدیل به یک گوشی هوشمند کرده. هواوی این محصول جدید خود را در دو مدل وانیلا و پرو معرفی کرده. هر دو مدل آنر ویژن به صفحه نمایشی 55 اینچی با پنل IPS با کیفیت 4K و حداکثر روشنایی 400 نیت و زاویه دید 178 درجه ای مجهز شده اند.

قاب فلزی بسیار باریک 6.9 میلی متری در نظر گرفته شده برای صفحات نمایش این تلویزیون های هوشمند باعث شده تا هر دو مدل آنر ویژن، درصد صفحه نمایش به بدنه 94 درصدی را ارائه کند.

پردازنده

اما یکی از اصلی ترین مشخصات در نظر گرفته شده، پردازنده این تلویزیون های هوشمند می باشد. هواوی از چیپست 8 هسته ای Honghu 818 استفاده کزده. استفاده از چنین پردازنده ای، بهبود های چشم گیری را در زمینه پردازش تصویر برای این محصولات به ارمغان آورده.

برخی از فن آوری های پیشرفته پردازش تصویر شامل تخمین حرکت و جبران حرکت (MEMC)، تصویربرداری دامنه پویا بالا (HDR)، وضوح فوق العاده (SR)، کاهش نویز (NR)، بهبود کنتراست پویا (DCI)، مدیریت خودکار رنگ (ACM) ) و محلی سازی (LD) از جمله مواردی می باشد که کمک شایانی به بهبود هرچه بهتر پردازش تصویر آنر ویژن کرده.

این پردازنده با قابلیت پشتیبانی از دو باند 5 دو 2.4 گیگاهرتزی با پهنای یند 160 مگاهرتز و سرعت بارگیری 1.7 گیگابایت بر ثانیه، این تلویزیون های هوشمند را تبدیل به محصولاتی با قابلیت های ویژه ای کند که تا به امروز در تلویزیون هوشمندی مشاهده نکرده ایم.

سیستم عامل هارمونی اخصاصی هواوی

اما یک ویژگی جالب دیگری نیز برای آنر ویژن پرو در نظر گرفته شده که دیگر واقعا این محصول را تبدیل به یک گوشی هوشمند کرده. برا مدل پرو این تلویزیون هوشمند دوربین پاپ آپ در نظر گرفته شده. برای مدیریت این دوربین پاپ آپ چیپست اختصاصی HiSilicon Hi3516DV300 NPU در نظر گرفته شده.

استفاده از چنین پردازنده ای بصورت مستقل برای این دوربین پاپ آپ باعث شده تا قابلیت های AI یا همان هوشمند مصنوعی بصورت کامل پشتیبانی شود. قابلیت AI این دوربین قابلیت هایی چون تشخیص چهره و ردیابی بدنه را برای این تلویزیون به ارمغان آورده. البته هدف استفاده از این دوربین برای برقراری تماس های تصویری می باشد.

اما همانطور که گفتیم این تلوزیون های هوشمند، اولین محصولات هواوی می باشند که به سیستم عامل اختصاصی این شرکت مجهز شده اند

این سیستم عامل که به عنوان یک سیستم عامل منبع باز معرفی شده، سرعت بسیار بالایی را ارائه خواهد کرد. پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی جاوا، جاوا اسکریپت، C و C++ سبب شده تا این سیستم عامل سازگاری بالایی با سیست های هوشمند خانگی داشته باشد.

قیمت

مدل وانیل این تلویزیون هوشمند با قیمت 533 دلار و مدل پرو نیز با قیمت 673 دلار روانه بازار خواهند شد. تفاوت مدل پرو و وانیل تلوزیون های آنر ویژن در مجهز شدن مدل پرو به دوربین و تعداد بلندگو ها (مدل پرو 6 بلندگو 10 واتی و مدل وانیلا 4 بلندگ 10 واتی) و حافظه داخلی (پرو با حافظه داخلی 32 گیگابایت و مدل وانیل با حافظه داخلی 16 گیگابایت) در نظر گرفته شده برای آن ها می باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟