بازار بازی های رایانه ای در کشور چین به رکود نزدیک می شود

به تازگی در کشور چین، صنعت بازی های رایانه ای با محدودیت های ویژه ای روبرو شده است و همین هم باعث شده که 39 میلیون بازیکن بازی کردن را رها کنند.

محدودیت‌های دولتی بر بازار چین

بازی های رایانه ای در تمام دنیا طرفدار دارندو هر روز هم به تعداد مخاطبین آن افزوده می شود. چین هم به عنوان پر جمعیت ترین کشور جهان، گیمرهای زیادی دارد که هر روز ساعتهای زیادی را صرف بازی کردن می کنند.

مجموعه ای از عوامل بر کاهش بازار بازی های چین تأثیر گذاشته است. اینها شامل روندهای عمومی اقتصادی، با کاهش رشد در سرتاسر اقتصاد چین است که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، اما فشارهای دیگری نیز وجود دارد که از بالا وارد می شود.

محدودیت های دولتی و فقدان مجوزهای جدید نیز به این کاهش دامن زده است. مقررات جدیدی که زمان بازی خردسالان چینی (افراد زیر 18 سال) را به تنها سه ساعت در هفته محدود می کند، تأثیر قابل توجهی دارد و تعداد گیمرها را کاهش داده است.

پیش ‌بینی می‌شود که بازار عظیم بازی‌های ویدیویی چین در سال جاری کاهش چشمگیرتری داشته باشد. طبق آمار و ارقام این اولین کاهش در 20 سال گذشته بوده است زیرا دولت چین موضع سخت ‌تری در قبال صنعت بازی‌ها در پیش گرفته است.

شرکت تحلیلی پیشرو Niko Partners در بازار آسیا تخصص دارد و پیش بینی می کند درآمد نرم افزار و خدمات بازی های ویدیویی چین در سال 2022 به 45.44 میلیارد دلار برسد. این کاهش 2.5 درصدی نسبت به سال گذشته است که اولین کاهش درآمد بازار در 20 سالی است که نیکو بازار بازی های ویدیویی چین را دنبال می کند.

Niko Partners هزینه های کمتری را برای بازی های موبایلی برای کاهش نشان داد. اگرچه این رشد تا حدی با رشد بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها جبران شد، اما کافی نبود، زیرا بازی‌های موبایل تقریباً ۶۶ درصد از کل درآمد بازی‌ها در چین را تشکیل می‌دهند. به گفته این شرکت، بخش بازی های موبایل در سال 2022 5.1 درصد کاهش یافته است.

دانیل احمد، تحلیلگر ارشد Niko Partners در توییتر نوشت: چین تا پایان سال 2022 که دومین سال کاهش است، 701.8 میلیون گیمر در تمام پلتفرم ها خواهد داشت، بر اساس تخمین نیکو که 39 میلیون گیمر جوان بازی را متوقف کرده اند. مقررات جدید گیمرهای جوان که در سپتامبر 2021 معرفی شدند، دلیل این کاهش هستند.

پست های مرتبط

وضعیت ساخت بازی State of Decay 3 به خوبی پیش می‌رود

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود