سه گوشی برتر از نگاه وب سایت دگزومارک (بروزرسانی شده)

در جدیدترین بروزرسانی صورت گرفته برای جدول وب سایت دگزومارک که گوشی های هوشمند را از نظر سنسور های دوربین مقایسه و بررسی می کند تغییر چندانی دیده نمی شود. تنها شیائومی بار دیگر توانسته است با رونمایی از می 10 پرو رتبه اول این جدول را به خود اختصاص دهد. این در حالی می باشد که پیش از این نیز شیائومی می CC9 پرو توانسته بود برای مدتی صدر نشین جدول رده بندی شود. در ادامه شما را با سه گوشی هوشمند برتر از نظر سنسور های دوربین و نیز مشخصات سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند آشنا می کنیم.

1_ شیائومی می 10 پرو

شیائومی پیش از رونمایی رسمی از این گوشی هوشمند، آن را در اختیار متخصصان وب سایت دگزومارک قرار داده بود و در مراسم رونمایی رسمی خود با افتخار اعلام کرد که این پرچمدار جدید قدرتمندترین گوشی هوشمند جهان از نظر سنسور های دوربین می باشد. می 10 پرو توانست با کسب امتیاز 124 در مجموع، رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

مشخصات سنسور های دوربین

یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی سامسونگ به همراه یک سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 10 برابری هیبرید در کنار سنسور تله فوتو 12 مکاپیکسلی با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و یک سنسور 20 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند همانطور که می دانیم به ناچ زیبای اینفینیتی O مجهز شده و در قسمت بریدگی دایره ای شکل صفحه نمایش برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی، شاهد حضور سنسور 20 مگاپیکسلی می باشیم. سنسور دوربین اصلی این گوشی هوشمند قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 8K را نیز دارد.

برای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS به همراه لرزشگیر دیجیتال یا همان EIS در نظر گرفته شده.

2_ هواوی میت 30 پرو 5G

شاید رتبه اول را شیائومی تصاحب کرده باشد، اما رتبه های دوم و سوم متعلق به هیچ شرکتی نیست مگر هواوی. هواوی میت 30 پرو 5G نیز توانسته با کسب امتیاز 123 در مجوع رتبه دوم این جدول را به خود اختصاص دهد.

مشخصات سنسور های دوربین

یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 به همراه سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال به همراه سنسور TOF، سنسور های دوربین اصلی چهارگانه این پرچمدار قدرتمند را تشکیل می دهند.

هوای میت 30 پرو

سنسور های اصلی و نیز تله فوتو این گوشی هوشمند به لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده اند. سنسور فوق عریض این گوشی از چنین قابلیتی بهره مند نشده.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود و هواوی با انتخاب سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند، حرفی برای گفتن باقی نگذاشته.

3_ رتبه سوم اما تعلق می گیرد به یکی از قدرتمند ترین گوشی های هوشمند سری آنر شرکت هواوی. آنر وی 30 پرو با بهره بردن از سنسور های دوربین قدرتمند توانست با کسب امتیاز 122 در مجموع، حتی عملکردی بهتر از شیائومی می CC9 پرو به نمایش بگذارد که از سنسور 108 مگاپیکسلی بهره مند شده بود.

مشخصات سنسور های دوربین

این گوشی هوشمند از سه سنسور برای دوربین اصلی بهره برده، سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 مجهز به لرزشگیر OIS به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 مجهز به OIS به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، سنسور های دوربین اصلی سه گانه این گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند.

برای سنسور دوربین سلفی نیز از دو سنسور استفاده شده. یک سنسور 32 مگاپیکسلی اصلی با همراه داشتن قابلیت Super Night برای ثبت هرچه بهتر تصاویر سلفی در نور کم و بخصوص نور شب به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض 105 درجه ای، برای دوربین سلفی دوگانه این گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده اند.

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر