خبری از بروزرسانی پردازنده برای سامسونگ گلکسی نوت 20 نیست

کم کم به رونمایی رسمی گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی نوت 20 نزدیک تر می شویم. همه منتظر تغییرات شگرف برای این پرچمداران هستیم، اما اخبار منتشر شده پیش از رونمایی رسمی چندان ما را شگفت زده نکرده که هیج کمی هم ما را به سوی نا امیدی سوق می دهد. این بار مطلع شده ایم که سامسونگ قضد ندارد تا از پردازنده جدیدی برای این خانواده پر مدعا استفاده کند.

همانطور که در ابتدا اشاره کرده ایم، سامسونگ گلکسی نوت 20 قرار نیست به همراه جدیدترین پردازنده اختصاصی این شرکت رونمایی شود. در مجموع آخرین امید همه منتقدان به بروزرسانی پردازنده در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند بود. اما گویا سامسونگ قصد دارد تا از همان پردازنده اگزینوس 990 خود که پیش از این نیز برای گوشی های هوشمند خانواده گلکسی اس 20 بهره برده بود استفاده کند.

تا به امروز همواره گوشی های هوشمند سری نوت سامسونگ، جدیدترین و بروزترین تکنولوژی های این شرکت را با خود به همراه داشته اند. اما این بار گویا سامسونگ نه تنها تلاشی برای اتفاقی جدید نداشته، بلکه برخی از مشخصات فنی در نظر گرفته شده به نسبت نسل های قبلی ضعیف تر شده.

برای مثال در شایعات منتشر شده مطلع شدیم که سامسونگ گلکسی نوت 20 به عنوان کوچکترین عضو این خانواده قرار است به صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 60 هرتز مجهز شود. قدمی رو به عقب در حالی که آخرین پرچمداران این شرکت، یعنی گوشی های هوشمند خانواده گلکسی اس 20 به صفحات نمایشی قدرتمند با نرخ بروزرسانی 120 هرتز مجهز شده بودند.

در مجموع گویا سامسونگ تمرکز بیشتری دارد تا مشکلات نرم افزاری که پیش از این در پرچمداران نسل قبلی داشته را برطرف کند. مشکلاتی که در بخش سنسور های دوربین بسیار مشکل ساز شده بودند. برای مثال گل سر سبد سامسونگ، یعنی گلکسی اس 20 اولترا در بخش زوم سنسور های دوربین عملکرد بسیار کندی داشت، هرچند سامسونگ در بروزرسانی های جدید خود این مشکل را تا حدی برطرف کرد.

پست های مرتبط

مایکروسافت تقاضای دریافت مقداری از سودِ حاصل از همکاری بین اپل و OpenAI را دارد

در نسخه iOS 18 اپل Siri را با دستورات جدیدی برای کنترل برنامه‌ها مجهز می‌کند

سامسونگ تولید انبوه گره فرآیند 1 نانومتری خود را یک سال به جلو انداخت