نرم افزار جدید مسیریابی گوشی های هواوی جایگزین گوگل مپ

تحریم هواوی مشکلات بسیاری را برای این شرکت قدرتمند چینی به همراه داشت. در کنار از دست دادن بازار های فروش امریکا و کشور های اروپایی، هواوی در بخش نرم افزار های گوشی های هوشمند خود نیز با مشکلاتی رو به رو شد. یکی از این مشکلات کلیدی عدم اجازه استفاده از نرم افزار های گوگل بود. حال نرم افزار مسیریابی جدید گوشی های هواوی این بار جایگزین گوگل مپ شده.

از سال میلادی گذشته امریکا شرکت هواوی را به دلیل تقض پروتکل های امنیتی تحریم کرد. در ادامه بسیاری از کشور های اروپایی و حتی برخی از کشور های آسیایی نیز این شرکت قدرتمند را تحریم کردند. این اتفاق باعث شد تا هواوی بازار های فروش بسیاری را از دست دهد.

اما این پایان ماجرا نبود و گوگل نیز هواوی را تحریم کرد. با این اتفاق دیگر گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را نداشتند. البته فعلا گوگل اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را برای گوشی های هوشمند هواوی بصور موقت داده است. اما باز هم گوشی های این شرکت اجازه استفاده از خدمات گوگل یا همان GMS را نخواهند داشت.

عدم استفاده از GMS سبب شکه دیگر گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از نرم افزار های تحت مالکیت گوگل را نداشته باشند. یکی از این نرم افزار های پرکاربرد گوگل مپ بود. هواوی در ابتدا پلتفرم HMS را ارائه کرد که بسیاری از نرم افزار های محبوب دنیا را در اختیار کاربران این شرکت قرار می داد.

اما باز هم اجازه استفاده از نرم افزار های تحت مالکیت گوگل وجود نداشت. حال شرکت چینی TomTom در این بخش همکاری هایی را با شرکت هواوی داشته و نرم افزار مسیریابی جدید را برای گوشی های هوشمند این شرکت در نظر گرفته. هنوز مدت کمی است که این نرم افزار منتشر شده و قرار است با گذشت زمان قابلیت های بیشتری را با خود به همراه داشته باشد تا کاربران هواوی براحتی در نرم افزار AppGallery از این نرم افزار استفاده کنند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد