ام اس آی بایوس جدید را برای مادربردهای X570 / B550 / A520 منتشر کرد

بروزرسانی بایوس یکی از ساده ترین روش ها برای برطرف کردن مشکلات و باگ های مختلف است. قطعا زمانی که یک مادربرد به بازار راه پیدا می کند شرکت تولیدکننده بایوس های مختلف را برای آن منتشر می کند تا بهینه سازی در بخش عملکردی و نرم افزاری را بهبود ببخشد. حال شرکت تایوانی ام اس آی برای مادربردهای سری 500 یا مادربردهای X570 / B550 / A520 بایوس جدید را منتشر کرده. پس اگر از مادربردهای سری 500 این شرکت استفاده می کنید بهتر است سری به وب سایت ام اس آی بزنید.

بروزرسانی بایوس یا فریمور UEFI که یک رابط کاربری آسان سازی شده برای دسترسی به تنظیمات تخصصی یک محصول است در این سال ها شکل بهتری به خود گرفته است. ام اس آی به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان مادربرد و کارت گرافیک تا کنون سعی داشته تا با ساده ترین روش ها این بروزرسانی ها را پیش ببرد. لازم به ذکر است که بروزرسانی بایوس در مادربردهای ام اس آی تنها با چند کلیلک ساده قابل انجام است.


اختصاصی بنچیمو: ویدئو آموزش بروزرسانی بایوس مادربردهای MSI


جدیدترین میکروکد AGESA با کد Combo PI V2 1.0.8.1 که برای مادربردهای سری 500 راه اندازی می شود، بعضی از بهینه سازی ها را برای این مادربردها فراهم می کند که در ادامه به آن می پردازیم.

  • به گفته ام اس آی کاربران با بروزرسانی بایوس نسخه Combo PI V2 1.0.8.1 می توانند شاهد بهینه سازی در بخش سازگاری بهتر ماژول های حافظه باشند.
  • همچنین یکی از جذاب ترین قابلیت های حافظه یعنی اورکلاک رم ها در این نسخه به طور چشمگیری بهبود یافته است.
  • از سر گیری حالت S3 که در بعضی از مواقع با مشکل روبرو بود، این بار برطرف شده است.
  • مشکلات RAID کردن منابع ذخیره سازی در مادربردهای مبتنی بر چیپ ست B550 حل شده است.
  • پشتیبانی از تنظیمات UMA که مربوط به حجم بافر مورد نیاز برای پردازنده های Ryzen 4000 G-Series است هم اینبار قابل دسترسی است.

لازم به ذکر است که این بروزرسانی بایوس مادربردهای سری 500 ام اس آی برای مادربردهای بیشتری در طی چند روز آینده آماده می شود.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد