سایه شوم تحریم های امریکا بالاخره اجازه طلوع خورشید در آسمان هواوی را می دهد؟

اخبار جدیدی باز هم در رابطه با تحریم های امریکا بر علیه شرکت چینی هواوی منتشر شده است. اخباری که هم می تواند امیدوار کننده باشد هم کمی ترسناک. در آخرین تحریم های صورت گرفته مشکلاتی برای جدیدترین پردازنده شرکت هواوی که بزودی رونمایی می شود به وجود آمده بود. در ادامه خواهیم دید آیا هواوی توانسته است این مشکل را حل کند یا خیر.

هواوی تا به امروز نه تنها زیر بار تحریم های سفت و سخت امریکایی ها سر خم نکرده، حتی سرو قامت تر از همیشه، در میان شرکت های دیگر این عرصه خودی نشان می دهد. تحریم های امریکا بر علیه هواوی سبب شد تا این شرکت چینی بازار های فروش کشور های امریکایی و حتی بسیاری از کشور های اروپایی را از دست داد.

اما همبستگی ملی این کشور سبب شد تا با توجه به بازار فروش قدرتمند چین، هواوی آمار فروش بسیار فوق العاده ای را در این شرایط بحران جهانی کرونا ویروس که تمام شرکت ها با مشکلات فروش مواجه شده اند، عملکردی حتی بهتر از رقیب قدرتمند و سنتی خود یعنی سامسونگ به نمایش بگذارد.

بعد از این تحریم ها نوبت به گوگل رسید تا دیگر به گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را ندهد. هرچند این تحریم به سرعت لغو شد و البته هواوی در این میدان مبارزه نیز دست پر وارد شد و از سیستم عامل اختصاصی خود پرده برداری کرد. چنین اتفاقی نشان داد که هواوی برای خوداکتفا شدن کاملا آماده است.

اما تیر آخر را امریکا به هدف درستی زد. قطع رابطه شرکت امریکایی TSMC و هواوی سبب شد تا این شرکت چینی با مشکل بسیار اساسی برای تولید پردازنده های اختصاصی خود رو به رو شود. این مشکل به حدی جدی بود که که هواوی زمان رونمایی جدیدترین پرچمداران سری میت خود را به عقب انداخت.

اما چرا رونمایی گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 به تعویق خواهد افتاد. دلیلش به صورت مستقیم به توقف همکاری هواوی و شرکت TSMC مربوط می شود. می پرسید چرا ؟

خب هواوی همواره جدیدترین پردازنده های خود را به همراه پرچمداران سری میت معرفی کرده بود. این بار نیز اخبار بسیار زیادی از جدیدترین پردازنده این شرکت شنیده بودیم. پردازنده ای با نام Kirin 9000 می شناسیم. در حالی که سامسونگ فعالیت جدی در بخش پردازنده های اختصاصی خودن نکرده و بار دیگر از همان پردازنده اگزینوس 990 که برای گوشی های هوشمند گلکسی اس 20 خود استفاده کرده بود، برای گوشی های هوشمند خانواده گلکسی نوت 20 استفاده کرده، بی شک فرصت خوبی برای هواوی بود تا خودی نشان دهد و از رقیب سنتی خود پیشی بگیرد.

بعد از قطع همکاری TSMC و هواوی، گویا این بار دیگر هواوی راه جایگزینی نداشت و نمی توانست کاری انجام دهد. حتی اخباری هم شنیدیم که هوایو قصد همکاری با کوالکام را دارد. به هر حال امروز به لطف شایعه پراکنان شنیدیم که گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 قرار است به جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده اختصاصی این شرکت یعنی همان Kirin 9000 مجهز شود.

حال باید منتظر بود و دید آیا این شایعه در روز رونمایی پرچمداران جدید سری میت این شرکت، به حقیقت تبدیل می شود یا خیر. شاید هواوی باز هم راهی جایگزین پیدا کرده است.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !