دست به یقه شدن اپل و گوگل/ وقتی اپل با همه مشکل دارد

گوگل بعد از معرفی گوشی های هوشمند پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. گوگلی که تا پیش از این هیچ حرفی برای گفتن نداشت، این بار رقیب شرکتی شد که حتی آن شرکت معتبر خوابش را نمی دید روزی گوگل بخواهد برایش مشکل ساز شود. این بار شاهد دوئل میان گوگل و اپل بودیم.

وقتی خون اپل به جوش می آید

در کل شرکت اپل با توجه به غرور بالایش در عرصه گوشی های هوشمند و در میان شرکت های این عرصه، کمتر دوستی برایش مانده است. دوست که هیچ بیشتر برای خودش دشمن تراشیده است. بعد از مشکلات اپل با سامسونگ که  در نهایت کار به دادگاه کشیده شد و باید هر دو طرف ضرر های سنگینی را متحمل شدند، این بار نوبت به گوگل رسیده است.

همانطور که گفتیم،گوگل بعد از معرفی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. اما چرا به اپل برخورد. دلیلش کاملا مشخص است، پرچمداران سری پیکسل 3 گوگل بلایی به سر پرچمداران خانواده آیفون 10 آوردند که اپل نمی توانست ساکت بماند.

گوگل پیکسل 4 ایکس ال

سری پیکسل 3 گوشی های گوگل با توجه به قیمت بسیار ارزان تری که به نسبت پرچمداران خانواده آیفون 10 با خود به همراه داشتند، عملکرد بهتری را نیز از خود به نمایش گذاشتند برای مثال گوگل پیکسل 3 ایکس ال در قسمت پشتی تنها به یک سنسور دوربین مجهز شده بود.

در طرف مقابل اما آیفون ایکس اس با کوله باری از ادعا وارد عرصه رقابت شد. اپل تا پیش از گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11، قابلیت عکاسی در شب را برای سنسور های دوربین پرچمداران خود در نظر نگرفته بود. همین کافی بود تا پیکسل 3 ایکس ال با بهره بردن از چنین قابلیتی، آن هم با تنها یک سنسور، غول پر ادعا اپل را به تمسخر بگیرد.

آیفون 11 پرو مکس

حتی این داستان به تمسخری ظاهری ختم نشد و با بررسی که دگزومارک انجام داد در بخش عکاسی حالت شب، پیکسل 3 ایکس ال عملکرد بسیار بسیار بسیار بهتری را از خود به نمایش گذاشت. البته در مجموع حریف پرچمدار قدرتمند اپل نشد. اما همین اسمارتفون تا به امروز لقب بهتری گوشی هوشمند با تنها یک سنسور را در میان گوشی های هوشمند دیگر را به خود اختصاص داده است.

اما اپل دندان روی جگر گذاشت تا وقتی که شایعاتی از طراحی در نظر گرفته شده برای گوگل پیکسل 4 منتشر شد. طراحی که دیگر صبر اپل را تمام کرد. طراحی در نظر گرفته شده برای پرچمداران جدید سری پیکسل 4 گوگل می شود گفت دقیقا شبیه به طراحی بود که اپل برای گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11 در نظر گرفته بود.

گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

همان بریدگی مربعی شکل در قسمت پشتی که اپل پیش از این برای قرار گیری سنسور های دوربین پرچمداران جدیدش در نظر گرفته بود، برای پرچمداران سری پیکسل 4 نیز در نظر گرفته شده بود. بعد از این اتفاق اپل به صورت واضح اعلام کرد که گوگل تنها در حال کپی برداری از طراحی های این شرکت می باشد.

البته شرکت های دیگر هم بودند که از چنین طراحی برای قرار گیری سنسور های دوربین خود استفاده کرده بودند. اما به هر حال اپل کدورتی شخصی با گوگل داشت و البته نمی توان براحتی از کنار این اتفاق گذشت که طراحی در نظر گرفته شده برای پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال بسیار به نسبت گوشی های هوشمند شرکت های دیگر  به طراحی در نظر گرفته شده برای پرچمداران آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس شباهت داشت.

آیفون 11 پرومکس

به هر حال گویا اپل دشمنی جدید پیدا کرده و اپل هم سرش درد می کند برای دشمن داشتن. حال پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال عملکرد نا امید کننده ای را از خود به نمایش گذاشتند. در مقابل پرچمداران خانواده آیفون 11 بدون شک بهتری و قدرتمند تری پرچمداران این شرکت می باشند که البته عملکرد خوبی را از خود نیز به نمایش گذاشته اند.

اما شیطنت های گوگل تمامی ندارد باز هم دست در لانه زنبور کرده. اپل همانطور که می دانیم بعد از مدت ها از آیفون SE 2020 به عنوان جدیدتری گوشی هوشمند میان رده خود پرده برداری کرد. اسمارتفون میان رده ای که در کنار پرچمداران خانواده آیفون 11 توانسته اند فروش بسیار خوبی را در بازار جهانی به خود اختصاص دهند.

آیفون 10 مکس

حال شیطنت گوگل چیست؟ گوگل هم بعد از عملکرد نا امید کننده پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال که آمار فروش بسیار بدی را نیز به خود  اختصاص دادند، تصمیم به رونمایی پیکسل 4a گرفت و این گوشی میان رده را روانه بازار کرد و بصورت کاملا واضح اعلام کرد که پیکسل 4a با هدف رقابت با آیفون SE 2020 روانه بازار شده.

باید منتظر بود و دید در پایان و در میان این همه درگیری که قطعا اپل غرور همیشگی خودش را کنار نمی گذارد، کدامیک از این دو شرکت با عملکرد بهتر خود، می توانند رقیب را به زانو در بیاورند. فعلا نتیجه بازی برای 1_1 است. یک بار پیروزی گوشی های گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، و یک بار هم عملکرد فوق العاده پرچمداران آیفون 11

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !