امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۰۹:۰۷

شرکت V-Color از رم +XFinity رونمایی کرد : اولین رم مجهز به نمایشگر OLED

رم XFinity+ DDR5 شرکت V-Color می‌تواند شاخص‌های لحظه‌ای سیستم را مستقیماً روی ماژول‌های حافظه نمایش دهد و دیگر نیازی به نمایشگرهای جداگانه برای مانیتورینگ نخواهد بود.

امروزه نمایشگرهای داخلی در بسیاری از قطعات کامپیوتری به‌سرعت در حال گسترش‌اند. داشتن نمایشگر داخلی در کیس‌ها گرفته تا خنک‌کننده‌های آبی AIO، دیگر چیز عجیبی نیست، اما این اولین باری‌ست که چنین قابلیتی روی یک ماژول حافظه پیاده‌سازی می‌شود. شرکت مشهور V-Color برای اولین بار حافظه DDR5 با نام +XFinity را معرفی کرده که روی خود ماژول‌ها یک نمایشگر OLED اختصاصی دارد و این اختراع با پتنت M664715 ثبت شده است. اولین بار این محصول را در نمایشگاه Computex دیدیم.

شرکت V-Color این محصول را با همکاری GIGABYTE معرفی کرد تا کاربران بتوانند از طریق نرم‌افزار، شاخص‌های مختلف را روی حافظه کنترل و مدیریت کنند. حافظه +XFinity می‌تواند مواردی مانند دما، سرعت، تایمینگ‌ها، ظرفیت، پروفایل‌ها و ولتاژ را نشان دهد. این داده‌ها مستقیماً از طریق مادربرد جمع‌آوری می‌شوند و به کابل اضافه نیازی نخواهد بود.

این حافظه برای هر دو پلتفرم AMD و Intel عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند به‌راحتی با پروفایل‌های EXPO و XMP اورکلاک کنند. در تست‌های V-Color روی پلتفرم‌های مختلف GIGABYTE، حافظه به سرعت‌های چشمگیری دست یافت:

  • روی مادربرد X870E AORUS Master X3D ICE با کیت 2×24 گیگابایتی U-DIMM، به سرعت 9000 MT/s با تایمینگ CL42-56-56-127 رسید.
  • روی مادربرد Z890 AORUS Master با کیت 2×24 گیگابایتی CU-DIMM، سرعت 9068 MT/s با تایمینگ CL42-56-56-133 ثبت شد.
    در هر دو حالت، پایداری حافظه با نرم‌افزار RunMemtestPro تأیید شد.

رم +XFinityبرای پلتفرم‌های اینتل، این حافظه در نسخه‌های Intel 200S Boost-certified و Extreme Overclock با ظرفیت تا 64 گیگابایت و سرعت 9066 MT/s عرضه می‌شود. برای AMD AM5 هم نسخه‌های Ultra Low Timing و High Performance با سرعت تا 9000 MT/s در دسترس خواهند بود. در حال حاضر هر کیت شامل دو ماژول حافظه است، اما فقط یکی از آن‌ها نمایشگر OLED دارد. به‌زودی کیت‌های SCC 2+2 (ماژول حافظه + ماژول تزئینی RGB) هم روانه بازار خواهند شد.

با این حال، یک نکته منفی وجود دارد: نمایشگر OLED در بیشتر کیس‌ها به سمت پنل جلویی قرار می‌گیرد و چون اغلب کیس‌ها پنل جلوی شفاف ندارند یا دارای فن‌های پیش‌فرض هستند، دیدن آن چندان راحت نخواهد بود. از کناره‌ها هم تجربه جالبی نخواهد داشت، مگر در کیس‌هایی با شیشه حرارت‌دیده دوطرفه.

در مجموع، +XFinity بیشتر برای کاربرانی ساخته شده که هم به کارایی و هم به ظاهر سیستم اهمیت می‌دهند. این حافظه در سه‌ماهه سوم سال 2025 به تولید انبوه می‌رسد و نخستین بار از طریق فروشگاه‌هایی مانند Newegg عرضه خواهد شد.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد رم +XFinity شرکت V-Color چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *