Valve از هدست واقعیت مجازی اختصاصی Valve Index رونمایی کرد

از مدت ها قبل با انتشار شایعات، گزارشات و افشای تصاویر، در انتظار معرفی هدست واقعیت مجازی شرکت Valve هستیم و امروز بالاخره این کمپانی از این محصول با عنوان Valve Index رونمایی کرد.

در حال حاضر شرکت Valve اطلاعات چندانی در مورد قیمت، مشخصات فنی یا نحوه عملکرد این دستگاه منتشر نکرده است اما این شرکت رسمات اعلام کرده است که هدست واقعیت مجازی Index در ماه می روانه بازار خواهد شد.

با استناد به تصویر تبلیغاتی منتشر شده از این محصول میتوان گفت که Index مجهز به حداقل دو سنسور یا دوربین داخلی است و دارای شیارهایی برای تنظیم فاصله دید نیز می باشد. هیچ نشانه ای از اینکه کنترلرهای SteamVR Knuckle بخشی از این هدست واقعیت مجازی هستند یا خیر وجود ندارد اما سال قبل نمونه ای آزمایشی از این کنترلر به نمایش گذاشته شد.

پیش تر شرکت Valve با همکاری HTC هدست واقعیت مجازی Vive را که با پلتفرم استیم یکپارچه بوده به تولید رسانده است. Valve Index تنها هدست واقعیت مجازی گیمینگ امسال نیست و Oculus تاکنون در سال 2019 دو هدست واقعیت مجازی جدید را معرفی کرده که در بهار سال میلادی جاری از راه خواهند رسید.

Oculus Rifs S نسخه ارتقا یافته از هدست Rift می باشد که دارای سنسورهای ردگیری داخلی، رزولوشن بالاتر نمایشگر و سر بند آرگونومیک تر است. Oculus Quest دیگر هدست واقعیت مجازی مستقل مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835 است. هر دو این هدست ها با قیمت 400 دلار وارد بازار خواهند شد.

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد

رندرها و اطلاعات جدیدی از اپل واچ سری X منتشر شد