کدام ایرپاد اپل را بخریم؟ / ایرپاد، ایرپاد 2 یا ایرپاد پرو

اپل تا به امروز از سه نسل ایرپاد های خود پرده برداری کرده است و به مرور زمان قابلیت های جذاب و مشخصات قدرتمند تری را برای این گجت های دوست داشتنی در نظر گرفته است. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به سه نسل ایرپاد، ایرپاد 2 و ایرپاد پرو بی اندازیم و ببینیم هر کدام چه مشخصات و قابلیت هایی با خود به همراه دارند. با ما همراه باشید تا در نهایت تصمیم درست تری را برای انتخاب یکی از این سه گجت هوشمند پوشیدنی بگیرید.

نقاط تشابه ایرپاد های اپل

هر سه ایرپاد اپل براحتی به گوشی های هوشمند این شرکت متصل می شوند. شما می توانید براحتی عمل سینک شدن (همگام سازی) را با انتخاب گزینه AirPod از دستگاهی که از آن استفاده می کنید، را انجام دهید. پخش صدا به محض قرار گرفتن AirPod در گوش و متصل شدن میکروفون برای برقراری تماس های صوتی از دیگر قابلیت های مشابه می باشد. با استفاده از لمس دو بار AirPod 2 پخش موسیقی را خواهید داشت و می توانید به موسیقی بعدی و قبلی بروید که در این بخش  نیز تفاوت چندانی با AirPod Pro ندارد.

تفاوت ها

طراحی

طراحی در نظر گرفته شده برای مدل پرو با AirPod 2 کمی متفاوت می باشد و اپل برای مدل پرو تکنولوژی ساخت پیشرفته تری را در نظر گرفته است. همین تکنولوژی جدید سبب شده تا AirPod Pro توانایی پشتیبانی از استاندارد ضد آب IPX4 را داشته باشد.

این در حالی می باشد که AirPod 2 و AirPod  به عنوان نسل های قبلی ایرپاد های اپل توانایی پشتیبانی از استاندر های ضد آب IP را ندارند. پس اگر علاقه مند به ورزش هستید، بدون شک مدل پرو انتخاب درست تری می باشد. مدل پرو برای اولین بار در میان سه نسل معرفی شده، از نوک های گوشی سیلیکونی در سه اندازه مختلف بهره می برد.

مدیریت واکنش ها

همانطور که در ابتدا اشاره  داشتیم، سری AirPod 2 و AirPod Pro واکنش های جالبی به ضربه ها نشان می دهند. یعنی شما می توانید با ضربه زدن بر روی این گجت های هوشمند شاهد عملکرد های  جالبی باشید. البته ایرپاد پرو به نسبت ایرپاد و ایرپاد 2 قابلیت های بیشتر و جذاب تری را در این بخش با خود به همراه دارد.

ابتدا با حالت های مختلف مدیریت واکنش های AirPods Pro شروع می کنیم که قابلیت های پیشرفته تری به نسبت نسل های قبلی با خود به همراه داشته. با دو ضربه انگشت شما می توانید به آهنگ بعدی و با سه ضربه به آهنگ قبلی بروید. یک بار ضربه هم به شما امکان پاسخ به مکالمات صوتی را می دهد. اگر بر روی AirPods Pro ضربه بزنید و نگه دارید می توانید حالت حذف نویز را فعال و غیر فعال کنید.

در AirPods 2 و AirPods اما شما محدوده فعالیت های کمتری را به نسبت مدل پرو خواهید داشت. تنها قابلیت جا به جایی بین آهنگ ها با اعمال دو ضربه وجود دارد که البته قابلیت شخصی سازی شدن را هم دارد. حتی می توانید با شخصی سازی و ضربه زدن، هوش مصنوعی سیری را فعال کنید و براحتی فعالیت های جالبی را انجام دهید.

صدا

بدون شک AirPod Pro توانایی ارائه کیفیت صدای بهتری به نسبت دو نسل قبلی را دارد. AirPod Pro با بهره بردن از Adaptive EQ به طور خودکار فرکانس های پایین و میانی موسیقی را بر حسب گوش کاربر تنظیم می کند. یک تقویت کننده دامنه داینامیکی بر روی برد قرار گرفته است و یک درایور بلندگوی سفارشی برای بهینه سازی کیفیت صدا و حذف نویز نیز در نظر گرفته شده. همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم، AirPods Pro به قابلیت حذف نویز پس زمینه مجهز شده و دو نسل قبلی از داشتن این قابلیت جذاب محروم می باشند.

پردازنده

AirPods 2 و AirPods Pro به پردازنده H1 مجهز شده اند و این در حالی می باشد که AirPods قدیمی از تراشه W1 بهره می برد. با توجه به گفته های اپل، پردازنده H1 جدید توانایی ارائه عملکرد سریع تر دو برابری را خواهد داشت. در این میان می توانیم به سرعت بیشتر 1.5 برابری برای اتصال سریع تماس های دریافتی و ارتباط بین دستگاه ها اشاره کنیم.

کیف شارژ بی سیم

AirPods Pro به صورت استاندارد کیف شارژر بی سیم را با خود به همراه داشت. این در حالی می باشد که نسل های قبلی از این کیف شارژ بی سیم محروم اند اما شما می توانید به عنوان یک وسیله جانبی آن را خریداری کنید و AirPods 2 و AirPods نیز توانایی پشتیبانی از این کیف شارژر بی سیم را نیز دارند.

رمان مکالمه

در این بخش هم مدل پرو به نسبت دو نسل قبلی توانایی ارائه عملکرد بهتری را دارد. با توجه به گفته اپل، AirPods Pro توانایی ارائه طول عمر مفید سه ساعت و 30 دقیقه تا چهار ساعت و 30 دقیقه برای حالت مکالمه دارد و در صورت غیر فعال بودن قابلیت حذف نویز، این گجت توانایی ارائه طول عمر مفید 5 ساعت را به ازای هر بار شارژ 100 درصدی دارد. AirPods 2 نیز توانایی ارائه طول عمر مفید 3 ساعت برای حالت مکالمه و 5 ساعت برای حالت عادی را دارد.

ایرپاد 2 با محدوده قیمت 3.200.000 تومان و ایرپاد پرو با محدوده قیمتی 5.000.000 تومانی در بازار ایران موجود می باشد. اما ایرپاد قدیمی تولیدش دیگر متوقف شده است. حال با توجه به قیمت و مشخصات در نظر گرفته شده، کدامیک از ایرپاد های اپل، به نظر شما ارزش خرید بیشتری دارند؟

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 اپل احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است