آخرین اطلاعات از سخت افزارهای Xbox آینده به صورت رسمی منتشر شد (یک SSD خیره کننده)

از Xbox نسل نهم چه می دانیم؟ پروژه ای با نام XBox Scarlett که از سوی “مایکروسافت” در جریان بوده و که در اوایل سال 2020 رونمایی خواهد شد؛ این کنسول در کنار PlayStation 5، رقابت تازه ای را رقم خواهد زد. آنچه که تا کنون از این دو کنسول می دانیم چیست؟ هر دو کنسول از تراشه نیمه سفارشی AMD بهره خواهند برد.

این تراشه در بخش گرافیکی از ریزمعماری NAVI بهره برده و در پردازش های CPU نیز متکی بر معماری ZEN2 است؛ پس با تراشه ای کاملاً 7 نانومتری روبرو هستیم. افزون بر تراشه اختصاصی AMD، این کنسول ها دارای یک درایو SSD هستند. چندی پیش مدیر عامل سونی تایید کرد که PS5 دارای یک درایو SSD بسیار سریع است که سرعت بارگذاری بازی ها را به صورت چشمگیری افزایش داده و چندین برابر یک درایو HDD عمل خواهد کرد.

در نتیجه بعید به نظر می رسید که منظور وی استفاده از یک درایو SSD مبتنی بر گذرگاه SATA III باشد. حالا مدیر عامل بخش Xbox مایکروسافت، آقای “فیل اسپنسر” هم در این زمینه اطلاعاتی را منتشر کرده است. ایشان در مصاحبه ای جدید گفته است که پروژه XBox Scarlett که به تولید کنسول نسل جدید آتی این شرکت ختم می شود هم از یک درایو SSD بهره می برد که مبتنی بر گذرگاه PCI-E بوده و از پروتکل NVME بهره می برد.

این به معنی یک درایو SSD بسیار سریع است. ایشان در ادامه اضافه کرده است که تمرکز اصلی سازندگان این کنسول بازی، بر روی نرخ انتقال داده، سرعت بارگذاری بازی و افزایش نرخ فریم بوده است. تمام موارد ذکر شده، مستقیماً به یک درایو SSD سریع نیاز دارند. با توجه به این مسئله که تراشه AMD می تواند باس PCI-E 4.0 را در اختیار سازندگان کنسول های بازی دهد، این احتمال قوت گرفته است که هر دو کمپانی از SSDهای M.2 یا مبتنی بر درگاه PCI-E با کنترلرهایی مانند E16 استفاده کنند.

پس در این صورت تمام سخت افزارهای مورد استفاده در این کنسول بازی، از پس اجرای بازی های 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه برخواهند آمد. قیمت کنسول های بازی نسل نهم هم از سوی دیگر خبرساز شده است که با توجه به آخرین داده ها و گفته های مدیر عامل سونی، نباید در انتظار یک کنسول ارزان قیمت باشیم!

پست های مرتبط

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد

وضعیت ساخت بازی State of Decay 3 به خوبی پیش می‌رود

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند